Tuesday, May 10, 2011

Tuanku Mizan Menyampaikan Surat Cara Perlantikan Hakim Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi

Datuk Suriyadi Halim Omar menerima surat cara perlantikan sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan daripada Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin - Gambar dari Bernama.

11.05.2011, Rabu - Hari ini Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni Almarhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah telah berkenan menyampaikan surat cara perlantikan kepada hakim-hakim Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi. Istiadat mengadap dan menerima surat cara perlantikan ini diadakan di Istana Negara. Turut hadir dalam istiadat ini adalah Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Tun Azmi dan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.

Diantara para hakim yang menerima surat cara perlantikan pada hari ini adalah Hakim Mahkamah Tinggi terdiri daripada Datuk Hue Siew Kheng, Datuk Akhtar Tahir dan Datuk Umi Kalthum Abdul Majid. Hakim Mahkamah Rayuan adalah Datuk Aziah Ali dan Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin manakala Hakim Mahkamah Rayuan pula adalah Datuk Balia Yusof Wahi, Datuk Linton Albert, Datuk Azahar Mohamed dan Datuk Suriyadi Halim Omar. Kepada semua Yang Arif, Tahniah Syah ucapkan diatas perlantikan ini.

No comments: