Wednesday, July 27, 2011

Sakit Tekak Pagi Nie

Assalammualaikum Semua. Cakkkkkkkkk.............. Inilah breakfast Syah pagi nie roti gandum tulin cicah Milo 3 in I kerana tiba-tiba mengidam nak makan benda tu manakala dalam botol adalah Supplement untuk Lutut, Vic E dan Fish Oil yang Syah letakkan dalam satu botol untuk memudahkan iannya dibawa kesana sini. By d way roti tu taklah habis semua untuk breakfast mungkin satu atau dua ketul jer.

27.07.2011, Rabu - Jika mengikut jadual lima hari lagi kita akan berpuasa mulai Isnin ini. Tak sabar-sabar nak tunggu bulan puasa dan kemudiannya raya. Pagi tadi bangun jer tekak Syah rasa kering dan batuk-batuk sedikit sampai sekarang. Memang betullah agaknya kata orang dalam dua tiga hari nie cuaca panas melampau kerana matahari akan berada dekat dengan bumi dan kita dinasihatkan agar tidak terlalu banyak menjalankan aktiviti luar dan minum air kosong dengan banyak untuk mengelakkan hydration. Minum 100 plus atau lain-lain minuman isotonik pun rasanya ok untuk mengembalikan tenaga. Siap hidung tersumbat lagi dan ada masanya bila berlaku pergerakan testis Syah rasa macam sakit sediki macam dulu tu, minta-minta tak jadi apa-apalah.

Hari nie bangun hampir 05:30hrs, macam biasa urusan rasmi di bilik air kemudiannya solat subuh. Hampir jam 06:45hrs Syah tumpang Muss hingga LRT Wangsa Maju. Muss minta Syah sms Cd infor kalau balik rumah petang nanti call dia dirumah sebab handphone dia rosak terjatuh malam tadi. Handphone Muss jatuh malam tadi dari atas katil ke lantai dan skrinnya tak nampak apa-apa dan bila call keluar message "Tidak Dapat Dihubungi". Katanya hari nie nak hantar service. Syah cadangkan beli baru sahaja tetapi katanya tak perlu.

Ok sekarang jam 08:21hrs dan Syah dah nak mulakan kerja. On the way ke office tadi Syah beli Wholewheat Bun di LRT Kerinchi dan di kedai Bakit Menara TM pula Syah beli Milo 3 in 1 kerana teringin nak makan bun tu cicah milo lak pagi nie. Suppliment lutut dah makan dan lepas buat milo dan makan bun nie Syah nak ambil Vic E + Fish Oil kerana dah beberapa hari tak ambil vitamin tu kerana terlupa dan bila teringat dah jam 12:00hrs. Kata member-member vitamin tu elok makan pagi-pagi jer. Sekarang nie rasa macam nak demam pula dan selalu menahan batuk dan berdehem macam orang semput lak, heheheheh.......... Oklah sehingga berjumpa lagi dilain Entry...... Bye..................

No comments: