Saturday, July 30, 2011

Kak Lang Ella Masuk Wad

30.07.2011, Sabtu - Pagi tadi Kak Lang Ella call Syah maklumkan dia masuk Ampang Puteri kerana ada masalah lutut. Jam 13:00hrs dia inform masih di emergency ward kerana bilik penuh dan jam 16:00hrs nanti baru operation. Syah keluar dari Rawang Residence jam 15:00hrs dan naik Komuter hingga KTM KL dan jalan kaki ke Jalan Silang untuk ambil bas Metro 79 untuk ke Ampang point. Mak aiii................ jalan jem adalah lebih kurang dua jam dari Jalan Silang ke Ampang Point. Dari Ampang Point singgah Mc D beli nuggets sebab lapo bebeno.

Sampai je Ampang Puteri, Syah tanya pada Security kalau lepas office hours nak tanya no. bilik pesakit pada siapa. Katanya pergi ke pendaftaran di bahagian Emergency dan buat pertanyaan disana. Setelah dapat nombor bilik Syah terus ke tempat berkenaan teapi salah masuk bilik. Malu rasanya dan kemudiannya nampak anak-anak Kak Lang dan terus ikut mereka. Masa Syah masuk, anak dan suaminya ada. Keadaan kak Lang masih lemah akibat kesan ubat bius. Walaupun matanya kadangkala terbuka tapi macam tak kenal orang dan tidur balik. Biasalah kalau lepas operation memang macm tu. Esok oklah tu.

Syah sempat bawa anak-anak Kak Lang beli Jajan dan kemudiannya Muss pula datang. Syah call Razak dan Mamat inform Kak Lang warded di Ampang Puteri. Hampir Maghrib Syah dan Muss balik, Cd tak naik sebab jaga kereta coz parking tak ada kata Muss. Sampai KL Residence, Kak Ngah Normah call tanya khabar Kak Lang dan Bonda Ejon macam nangis cakap dengan Syah. Ialah anak dia kan? Lepas tu Syah keluar makan ke Danau Kota sekejap. Sekarang jam 00:31hrs dan Syah nak tidur dah. JUmpa lagi dilain Entry.

No comments: