Monday, July 25, 2011

Chik Sham Last Day @ Level 14 Menara TM

Chik Sham @ Shamsinar ............... Kalau kita dengar dia bercakap tak macam Indonesian pun. Mula-mula jumpa dia dulu ingatkan dia orang tempatan.

25.07.2011, Isnin - Ingatkan Entry Syah mengenai Syah gaduh mulut dengan Mak Cik Cleaner Indonisa pasal dia nak keluar/masuk office dan hendak sendal (biarkan pintu terbuka) exit door menggunakan ID Syah. Semenjak perang mulut tu Syah tak bertegur sapa dengan dia walhal dulu memang baik Syah dengan dia selalu tegur dia tiap-tiap pagi. Dua minggu lepas tak nampak dia dan tanya cleaner ganti tu mereka inform Mak Cik tu masuk hospital dan hendak balik Indonesia bersama suaminya pada 25.07.2011 nie. Tengahari tadi nampak pula dia dan heran juga Syah kata nak balik Indonesia. Tiba-tiba dia jumpa Syah dan dah orang datang terus Syah tanya Mak Cik masuk hospital kenapa.

Dia inform Syah, doktor kata ada cecair dalam usus dia dan jika dibiarkan lama akan menjadi kanser. Doktor sudah keluarkan cecair tu dan doktor tak bagi dia balik tetapi dia dah lama buat perancangan balik ke Padang bersama suaminya. Lagipun kesemua anak-anaknya berada di Padang, Indonesia. Doktor sertakan report untuk buat followup di Padang. Dia kata dah 3 tahun dia bekerja di floor Syah dan minta maaf jika ada sebarang kesilapan dan terus Syah jawab sayapun minta maaf pasal kes hari tu dan dia mengganguk. Syah tanya balik sini semula ker dia kata bergantung kepada kesihatannya. Lepas tu Syah hulurkan RM20.00 dan Syah kata ambillah Cik buat beli apa-apa dalam perjalanan dan dia ucapkan terima kasih.

Sebelum beredar dia minta Syah sampaikan salam pada Abang Man kerana Abang Man cuti hari ini. Mak Cik kata dia dan suami akan balik Indonesia pada 31.07.2011 nie nanti. Syah memang panggil dia Mak Cik tetapi Syah tanya nama sebenar dia dan katanya Shamsinar atau orang panggil Chik Sham jer. Dapat juga kami bermaaf-maafan akhirnya, Macam sebak sedikit rasa hati, bak kata orang benda yang dah lepas tu lupakanlah lagipun dah nak dekat bulan Rmaadhan nie. Syah doakan agar Mak Cik Sham cepat sembuh dari sebarang penyakit serta dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. AMIN.

No comments: