Monday, July 4, 2011

Aktiviti Petang Semalam (Ahmad)



04.07.2011, Isnin - Pagi semalam Syah buat appointment dengan Razak untuk ambil bekas hantaran yang isterinya, Rahimah buat. Janji lepas Zohor tetapi lambat sedikit keran Cd dan Muss tidur. Selepas kerja Syah siap, Syah kejutkan mereka dan kami bertolak ke Kajang Utama. On the way kesana Syah tanya Muss nak ambil Kak Lang sekali tak sebab kami tak tahu jalan dan Muss kata tak mengapa dan singgah masa balik nanti ke rumah Kak Lang katanya. Sampai Kajang dah tak tahu jalan dan kami call Razak. Pusing-pusing akhirnya jumpa juga kawasan tu. Rahimah sediakan minum petang untuk kami, Meehon Goreng. Sempatlah bergurau dengan Azim anak tunggal Razak yang agak "nakal" sket tu. Hehehehehe .......... Adalah 30 minit Syah, Muss dan Cd dirumah Razak, kamipun balik semula ke KL dan Syah ambil dua bekas hantaran untuk kek dan coklat.


Sampai KL Muss hantar Syah rumah Kak Lang Ella manakala yang lainnya ke Rumah Kak Ngah Faziah. Masa Syah sampai suami Kak Lang, Azam tak ada coz ke Masjid ada kenduri tak silap Syah tetapi dua-dua orang anak lelakinya Dos dan Ku Cik serta kucingnya Hitam ada dirumah. Kat rumah Kak Lang, Syah sempat mentenet sama-sama Kak Lang sambil bersembang mengenai hal keluarga. Tak lama kemudian Azam balik dan lepas tu keluar semula kekedai beli goreng pisang. Hampir jam 19:00hrs Muss call inform supaya Syah standby coz nak balik KL Residence. Kak Lang dan Dos hantar Syah hingga tepi jalan utama coz Muss tunggu disitu.
Dari rumah Kak Lang kami singgah di Satay Station di Jalan Ampang. Singgah sini sebab dah jani nak belanja mereka kerana tolong hantar Syah ke Kajang tadi. Sebenarnya Muss dan Cd dah kenyang sebab makan Laksa dan lain-lain makanan kat rumah Kak Ngah. Tetapi ......... Syah kata makan jerlah coz dah janji nak belanja lagipun mulai Isnin Syah akan diet kerana ada member complain Syah dah makin tembam. Masa nak bayar Syah tak cukup cash dan pinjam RM100.00 dari Muss. Satay station nie beroperasi mulai jam 10:00hrs hingga 00:hrs. Satey hanya disedikan pada sebelah petang sahaja bermula jam 16:00hrs manakala waktu pagi mereka menyediakan Nasi Lemak dan Mee Rebus. Minuman tak banyak pilihan kerana Syah minta Barli, Lai Chi Kang dan Horlic katannya tak ada lalu Syah minta mineral water jer. Lepas makan kami bertolak balik ke KL residence approx jam 20:00hrs dan masa nak balik macam ada persembahan kebudayaan pula tetapi kami tak tunggu. Syah cakap ngan Muss dan Cd lain kali kita datang waktu macam nie kalau nak tengok show.

No comments: