Thursday, July 28, 2011

Tuanku Azlan Rasmikan Pengkalan Latihan Unit Udara Polis Ipoh

Tuanku Azlan menembak menggunakan senapang "bushmaster" sebagai simbolik merasmikan Pangkalan Latihan Unit Udara Polis Ipoh - Gambar dari Bernama

28.07.2011, Khamis - Hari ini Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan, Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbuddin Shah ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah Ghafarullahu-lah telah berkenan merasmikam Pengkalan Latihan Unit Udara Polis Ipoh. Komplek pemgkalan ini sebenarnya telah dibina diatas tapak bekas kem Batelion 3 Pasukan Polis Hutan di Jalan Lapangan Terbang Ipoh dengan keluasan 40 ekar dengan kos sebanyak RM109 Juta. Pengkalan ini mula beroperasi pada 01.03.2011 lepas. Pengkalan ini siap sepenuhnya pada 10.08.2010 dan diserahkan kepada Kementerian Dalam Negeri pada 27.05.2011.
Turut mengiringi Tuanku Azlan adalah Raja Permaisuri Perak Darul Ridzuan Duli Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Perak Darul Ridzuan Tuanku Bainun dan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar. Terdahulu Tuanku Azlan telah berkenan memeriksa Barisan Kawalan Kehormat dan menyaksikan pertunjukan khas daripada pasukan Polis Diraja Malaysia.

No comments: