Sunday, July 31, 2011

Persiapan Ramadhan Di Pasar Tani Danau Kota

Orang Ramai Mengambil Kesempatan Cuti Hari Minggu untuk Membeli Keperluan Harian Sebagai Persediaan Untuk Bulan Puasa Yang Bakal Menjelang Tiba.

31.07.2011, Ahad - Jam 09:00 hrs tadi Syah ke Pasar Tani Danau Kota, ingatkan hendak beli breakfast tetapi tak jadi sebab pilihan dah tak banyak. Nanti lunch terus jer lah dengan Muss dan Cd dan rasa macam nak belanja dia orang hari nie. Banyak bahan keperlun asas habis terutamanya ayam dan daging. Ada gerai yang sudah tutup kerana jualanya habis. Memang ramai orang kerana mereka mengambil kesempatan ini untuk membeli ikan, ayam, daging dan sayuran segar untuk stock bersahur dan buka puasa kerana mungkin Isnin atau selasa dah start puasa.

Syah tak beli apa-apapun dan terus balik semula ke rumah. On the way balik Kak Lang Ella call tanya Syah kat mana coz dia minta belikan pampers orang dewasa sebab katannya Ampang Puteri kata stock habis. Kak Lang operation lutut semalam. So Syah gudie anak dia Firdaus macam mana nak beli pampers tu. Kalau di Ampang Point tak ada Syah suruh dia cari di Farmasi. Lepas lunch nanti baru Syah ke Ampang Puteri dan Kak Lang perlukan pampers tu segera. Bila dia tanya nurse rupanya tak ada stock dan suami dia pula baru sahaja balik kerumah hendak ambil barang Kak Lang Ella. Ingatkan hendak beli kuih Akok untuk Kak Lang di Pasar Tani tadi tapi dah habis.

1 comment:

Aileenwo.com said...

Hi nak tanya pasar tani di danau kota ada jual daging lembu? Selain pasar tani di danau kota. Kat mana ada pasar pagi jual daging lembu berdekatan sini?