Sunday, May 20, 2012

My Lill Sis Intan Bertandang Ke Rawang Residence


20.05.2012, Ahad - Petang tadi My Lill Sister Intan dan suaminya Am bertandang ke Rawang Residence.  Lepas minum-minum di Rawang Residence  dia nak belanja Syah makan diluar dan sebelum tu bagi Syah hadiah sempena harijadi Syah 24 April lepas. Masa keluar tadi, hari sudah hujan dan sampai Aeonpun masih hujan lagi. Last minute decision kami ke Aeon Rawang.  Habislah semua floor kami jelajah dan ini adalah kali kedua Syah kesini dan pertama kali dulu dengan Kak Long Zainab. Lepas penat pusing-pusing akhirnya kami pilih Kenny Roger untuk makan.  Lepas makan Syah ke Jasco sebab hendak beli Mineral Water 9.5 liter yang Syah biasa beli tu dan disebabkan ada kenderaan Syah beli 6 botol sekali dan bolehlah tahan lama sedikit kalau tak terpaksalah beli satu-satu bawa naik bas...hehehehhe.

Lepas tu kami balik semula ke Rawang Residence.  Actually masa hendak pergi tadi ingatkan hendak guna kereta Syah dan hendak pump tayar belakang yang sudah hampir kempis tu tetapi adik ipar Syah nampak yang tayar depan dah kempis.  Bila Syah periksa rupanya bawah tayar tu ada serpihan tile yang tajam.  Am offer nak tolong minggu hadapan dan dia minta Syah beli apa benda tu "pembuka tayar" alliance key (sorry kalau salah eja).  Tetapi sebelum balik tadi dia jumpa jiran Syah yang kerja pomen tu dan tanya ada tak pembuka tayar tu dan ada rupanya lalu dia buka tayar Syah dan ganti dengan spare tayar.  Dia bawa balik tayar yang kempis tu dan hendak hantar kedai samada boleh tampal atau beli baru dan Sabtu atau Ahad nie dia datang pasangkan semula dan pumpkan tayar belakang Syah.

Intan dan Am balik lepas Maghrib dan baru sebentar tadi jam 22:00hrs Syah call Intan tanya dia sudah sampai atau belum dan katanya sudah sampai.  Dia ingatkan Syah supaya jangan lupa tutup pagar.  Syah ucapkan terima kasih pada Intan atas hadiah yang dia bagi tu.  Inilah dia hadiahnya...... Thanks My Dear Lill Sis  for the belated birthday present, really appreciate it.



No comments: