Saturday, March 26, 2011

Lepak-Lepak Di Pekan Rawang

27.03.2011, Ahad - Jam 15:50hrs tadi Syah keluar rumah untuk tunggu bas ke Bandar Rawang kerana plan nak ke pasar malam Country Homes tak kesampaian kerana Azrin dan family dia tak balik lagi. Sampai pekan Rawang Syah ke Giant beli Ice Cream RM1.00 yang memang selalu ada offer sepanjang masa dan lepak sekejap sambil makan ice cream dan lepas tu jalan-jalan kat Supermarket. Selepas window shopping, Syah ke Ali Maju Restoran untuk mengalas perut yang agak lapar sebab lunch tadi Syah makan roti putih dan tuna sahaja. Teringin nak makan Roti Naan dan Ayam Tandoori tapi tak siap lagi rupannya. Jadi Syah pesan Mee Goreng Mamak dan Barli Ice (Ice kurang). Lepas makan Syah order satu lagi barli ice sebab haus sangat rasanya. Semuannya RM7.80. Masa Syah makan datang seorang lelaki Mamak tersenyum kat Syah. Dia tanya awak melayu ker cina dan Syah kata Melayu dan terus dia beri salam dan kemudian minta sedikit duit dengan Syah dan Syah kata tak ada dan dia beredar. Selepas dia pergi sedih pula rasa hati dan ingat nak panggil balik dan bila Syah keluar cari dia dah tak ada.

Selepas makan Syah ke Giant semula untuk beli barang dapur. Sebelum tu Syah singgah beli goreng pisang panas RM1.00 depan CIMB Bank Rawang. Di Giant Syah beli empat botol Mineral Water, embat biji Dragon Fruit dan Green Apple. Ingat hendak beli Celery tapi nampak tak fresh. Dari Giant Syah terus ke bas stand untuk tunggun bas jam 18:30hrs. Masa di bas stand Syah ke toilet sekejap dan masa bas sampai Syah terserempak dengan Indian yang minta duit dengan Syah tadi dan terus Syah bagi RM1.00 yang Syah standby untuk tambang bas. Kesian dia walaupun sepatutnya kita tak perlu layan peminta sedekah tapi kadangkala rasa kesian tu mengatasi segalannya.


Sampai rumah jam 19:10hrs dan Azrin belum balik lagi. tadi jam 21:00hrs dia hantar Ael balik dan katanya dari pasar malam Country Homes. Rupa-rupanya dia balik selepas Syah keluar ke Bandar Rawang. Tak apalah lain kali jer lah............... Adalah 30minit Azrin bersembang dengan Syah sebelum balik rumah dia. Sekarang jam 21:33hrs dan Syah try to call Muss nak tanya dah sampai ke belum tapi no reply. Mungkin dah tidur atau keluar makan agaknya.

No comments: