Tuesday, March 29, 2011

Kaki My Sister, Intan Bengkak

30.03.2011, Rabu - Lunch tadi Ayahanda call inform kaki my sister Intan bengkak kena sengat katanya. So sebentar tadi Syah cal my sister Tanya apa hal sebenarnya. Intan inform Syah, hari Ahad lepas dia ke Taman Tasik Titiwangsa dengan hubby dia dan waktu tu ada peraduan memancing. Sementara hubby dia melihat orang memancing dia duduk dibawah pokok. Tiba-tiba dia rasa kakinya macam disengat dan dia nampak sengat tu dan buangkannya. Walau bagaimanapun Intan tak jumpa binatang atau serangga yang menyengatnya.

Hari Isnin tu dia kerja dan bila hendak solat tiba-tiba baru dia perasaan yang kakinya yang disengat tu membengkak luarbiasa. Lalu dia ke Kelinik berhampiran tempat kerja dia iaitu Kelinik Kesihatan Taman Ehsan. Biasalah kelinik kerajaan dan orang ramai dari jam 15:00pm dia dapat jumpa Dr jam 16 :45hrs dan dia merupakan second last patient. Dr kata mungkin allergy ubat sebab itu bengkak dan sepengatahuan Intan dia tak makan apa-apa ubat pun. Intan Tanya Dr tak beri injection ker dan Dr Tanya awak nak injection ker? My Sis kata Ya baru Dr inject.

Dr bagi MC sehari sahaja untuk hari Selasa dan hari ini dia ambil cuti rehat tahunan. Esok Intan mula kerja semula dan Syah inform dia supaya tidak pakai stokin kerana masa bengkak tu Intan kata mungkin sebab stokin yang dia pakai takut darah tak jalan. Sebelum letak phone Inta sempat bertanyakan khabar mengenai lutut Syah yang sakit tu dan pesan jangan lupa makan ubat.

No comments: