Sunday, December 4, 2011

Jalan Kaki Balik Rawang Residence di Temani Anjing Hitam

04.12.2011, Ahad - Syah bertolak dari Kak Long Residence jam 15:00hrs dan sampai jer bas stand ada pasar malam. Syah jalan-jalan jap dan beli air dan kuih mana yang ada jer coz banyak lagi gerai belum buka. Tak lama lepas tu baspun sampai dan Syah turun KTM Sungai Buluh. Dari KTM Sungai Buluh Syah ambil komuter ke Rawang. Sampai Pekan Rawang ambil bas ke Country Homes coz Syah nak ke Pasar Malam. Malangnya sampi jer Country Homes hujan lebat dan habis basah kuyup seluar syah dan baju tak basah coz pakai payung. Syah nak makan Sup kat pasar malam tu dan semua peniaga turunkan payung untuk lindungi makanan mereka. Dalam hati kata jika jam 18:30hrs peniaga tak buka gerai Syah balik jer ke Rawang Residence. Walau bagaimanapun mereka buka gerai jam 18:00hrs dalam keadaan masih hujan.

Syah beli Nasi Ayam dan terus ke gerai sup tu minta Sup Daging. Sedap makan panas-panas. Lepas makan terus balik dan Syah turun di simpang masuk ke Rawang Residence. Sampai jam18:55hrs dan malas nak tunggu bas alang-alang dah basah Syah jalan kaki jer ke Rawang Residence Syah. Adalah 45 minit jalan kaki akhirnya sampai juga, Heheheh jauhkan?. On the way ada bass tapi malas nak tahan. Masa jalan tu ada seekor anjing hitan follow Syah dan bila Syah pandang belakang dia berhenti. Bila Syah jalan dia ikut jalan sekali, tak apalah lagipun jalan tu sunyi dan gelap ada juga teman. Bila Syah toleh belakang lagi dia berhenti dan masa tu dah hampir separuh jalan ke Rawang Residence dan Syah tengok dia berlari balik semula ketempat Syah mula-mula jumpa dia tadi. Terima kasih pada anjing hitam yang temankan Syah.

Sekarang jam 21:47hrs dan Syah rasa letih dan hendak deman sedikit. Baru lepas mandi dan solat, Tak apalah coz esok Syahpun cuti.............. Apa-apapun Selamat malam semua.

No comments: