Tuesday, December 13, 2011

Buka Puasa, Kucing Berak dan Hari Paling Banyak Pengunjung Blog

13.12.2011, Selasa - Semalam Syah balik awal dari kursus kerana habis cepat. Dari Jalan Gurney Kiri Syah jalan kaki ke LRT Damai untuk ke KLCC. Solat Asar di KLCC dan lepas tu ke Kinokuniya dan sempat minta mereka bukakan balutan dua buku sebab Syah nak tengok - King Bhumibol Adulyadej : A Life's Work berharga RM120.00 dan The Ruler of Malaysia, Jilid 16, The Encyclopedia of Malaysia berharga RM95.00. Buku di Kinokuniya biasanya mereka balut dan kalau kita nak view boleh kekaunter minta mereka bukakan balutan tu. Saja nak tunggu masa berbuka.

Dah puas tengok dua buku tu Syah jalan-jalan dan terfikir nak makan ker dulu atau solat. Resulatnya Syah solat Maghrib dulu baru berbuka dengan Wantan Mee Sup di Noodles, Rasa Food Arena @ RM6.80 dan beli Milk Tea & Pearl @Gong Cha @RM5.90. Sebelum balik belikan Muss Young Tau Foo @RM9.10 dan Mus terperanjat kerana katanya mahal sebab bahannya sikit jer dan Syah inform biasalah bukan pasar malam tetapi KLCC. Syah belanja.

Di Melati LRT Muss fetch Syah dan tiba jer at KL Residence masalah besar kerana kucing Muss yang lepas dalam rumah tu ceret beret - Si Blackie. Satu kerja Muss lap dan Syah mop. Adeh meragam lak dia ........ nak marah dah tentu dia tu binatangkan manalah dia boleh fikir alangkan manusia lagi kalau ceret beret terberak dalam seluar kan? Heheheheh........... gambar kat atas tu Noami dan Blackie tengah tengok we all kemas tahi dia.


Tiap perkara yang tak elok mesti ada yang elok plak kan? Gembira Syah bila lihat stastik pengunjung blog Syah hari ini menunjukkan angka 1616, mungkin entry mengenai keberangkatan Tuanku Mizan ke Terengganu. Apa-apapun terima kasih kepada pembaca tengkusyah.blogspot.com. Really appreciate it. Sekarang jam 01:50hrs Ok lah Syah hendak beradu dahulu sebab esok Muss nak gerak jam 06:30hrs. Sehingga berjumpa lagi dilain Entry............. Byeeeeeeeeee

No comments: