Thursday, April 26, 2012

Sultan Brunei Ziarahi Jabatan Perkhidmatan Awam

26.04.2012, Khamis - Semalam Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam telah mencemar duli menziarahi Jabatan Perkhidmatan Awam di Lapangan Terbang Lama Barakas. Lawatan dimulai dengan titah baginda Sultan diikuti taklimat mengenai jabatan ini yang disampaikan oleh Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Pengiran Haji Mohammad Ali bin Pengiran Haji Othman.  Kemudiannya baginda telah berkenan melihat dengan lebih dekat kumudahan-kemudahan yang disediakan di jabatan berkenaan sambil  beramah mesra dengan pegawai dan kakitangan lainnya. 

Jabatan Perkhidmatan Awam ini ditubuhkan pada 01.07.1971 dan dikenali dengan nama Pejabat Perjawatan dimana ianya mengendali serta mengurus perkara-perkara yang berkaitan dengan pentadbiran kakitangan dalam perkhidmatan awam. Kemudiannya pada 01.05.1993 ianya ditukar nama dan dikenali sebagai Jabatan Perkhidmatan Awam serta diterajui oleh seorang Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam. Penjenamaan ini dilakukan bagi menonjolkan lagi peranan dan skop jabatan sebagai sebuah agensi pusat dalam hal ehwal pengurusan dan perkembangan tenaga manusia bagi sektor perkhidmatan awam Negara Brunei.

Sumber : Media Permata Online

1 comment:

Anonymous said...

heya tengkusyah.blogspot.com admin found your site via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found site which offer to dramatically increase traffic to your site http://mass-backlinks.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my site. Hope this helps :) They offer most cost effective services to increase website traffic at this website http://mass-backlinks.com