Wednesday, April 18, 2012

Dua Hari Naik Bas Sekolah

18.04.2012, Rabu - Dah dua hari since semalam Syah tumpang naik bas sekolah ke Pekan Rawang kerana tak ada bas. Semalam uncle driver tu ada kat bus stop kami dan informed bas rosak kerana gearbox bas tu terjatuh. Lawak dengarnya tapi itulah realitinya dan bas tu tersadai kat entrance dihadapan jalan masuk ke Rawang Residence Syah. Pagi tadi tunggu punya tunggu tak datang pun. Lalu kami semua ambil keputusan tahan bas sekolah yang biasa kami naik tu jika emergency. Terima kasih kat Ane' nie kerana bagi kami naik dan hantar sampai Stesyen KTM Rawang dan kami bagi dia RM1.00. Itulah salah satu masalah yang kami hadapi sebagai pengguna public transport.

Kalau tak ada bas sekolah nie alamat menapaklah Syah jalan kaki dari Rawang Residence ke KTM seperti dulu-dulu tu yang memakan masa satu jam. Ada yang tahan kenderaan untuk ke Jalan Utama atau balik rumah suruh suami/anak hantar. Tapi Syah tak pernah tahan kereta orang untuk tumpang dan rela jalan kaki kecuali kalau ada kereta/lori berhenti offer naik baru Syah naik. Mereka kat sinipun dah faham kalau nampak orang menapak kat laluan keluar tu mesti nak ke jalan utama dan mana yang baik hati tu mereka tumpangkan lah tapi kalau mereka was-was takut dirompak dan seumpamanya mereka buat tak tahu. Nak salahkan mereka pun tak boleh sebab itu hak mereka dan untuk keselamatan mereka juga.

Terima kasih pada Ane' (Abang) nie yang bantu kami semua. By the way masa balik semalam ada bas ganti tetapi agaknya bas tu nak pakai pagi nie sebab tu lari schedule bas nie kot? Apa-apapun Syah sempat sampai office before 08:30hrs. Breakfast tadi Syah makan macam biasa, Cereal dengan Low Fat Milk dan lunch tadi Laksa Utara dan Limau Nipis Panas. Ok semua sehingga berjumpa lagi dilain Entry Selamat Menjamu Selera Yer....Lunch apa hari ini?

No comments: