Sunday, September 25, 2011

Tuanku Mizan Rasmikan Pertunjukan Kuda Kebangsaan 1 Malaysia 2011

Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah bersama Tan Sri Zulkifli di Majlis perasmian Pertunjukan Kuda Kebangsaan 1 Malaysia 2011. - Gambar dari Utussan Malaysia.


25.09.2011, Ahad - Semalam Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni Almarhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah dan Seri Paduka Baginda Raja Permisuri Agong Tuanku Nur Zahirah telah berkenan menghadiri dan merasmikan Pertunjukan Kuda Kebangsaan 1 Malaysia 2011 di Pusat Ekuestrian dan Sukan STC, Sungai Besi, Kuala Lumpur. Turut mengiringi baginda berdua adalah Pengerusi Pusat Ekuestrian dan Sukan STC, Tan Sri Richard Cham dan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkefli Mohd Zin.

Kebawah Duli Baginda berdua juga turut menyaksikan persembahan memanah sambil berkuda oleh Kelab Adruja Harseback Archery, persembahan lagak ngeri akrobatik dan kemahiran gimnastik atas kuda yang bergerak, ekspo ekuin, baka-baka kuda dan pameran pedati kuda. Kemudiannya diadakan pula pertandingan Equestrian Mini Prix.

Terdahulu pada sebelah awal paginya telah diadakan pertandingan Endurance Amal 20KM. Pemenang pertandingan ini telah menyumbangkan wang kemenangan berjumlah RM25,000.00 kepada lima badan kebajikan yang disampaikan oleh Tuanku Mizan pada majlis ini. Tuanku juga berkenan menyampaikan hadiah kepada pemenang Endurance 80km FEI yang telah diadakan pada minggu lepas.

No comments: