Monday, September 5, 2011

MIMPI Lif Jatuh

05.09.2011, Isnin - Salam semua .............. apa khabar dan selamat bertugas kepada yang memulakan tugasnya pada hari nie setelah sekian lama bercuti raya. Pagi tadi Syah tak ingat jam berapa tetapi dah subuh rasanya Syah bermimpi. Rasanya seperti Syah dan ada tiga orang lagi dalam sebuah lif. Tiba-tiba lantai lif dibahagian tengah tu runtuh dan Syah nampak macam ada troli dan barang-barang jatuh kebawah. Rasanya macam lif kat office Syah sebab lif kat office Syah tu double dacker atau dua tingkat. Dalam hati kata kena kot orang kat bawah. Kami semua selamat kerana yang roboh bahagian tengah dan kami semuanya berada dibahagian dinding lif. Rasanya macam Syah dari atas dan lif tu turun kebawah. Tadi kan Syah kata Syah berempat, tetapi rasanya bila lif turun Syah rasa macam tak ada orang lain pula. Bila lif berhenti di next floor Syah ingat nak keluar tetapi ruangan lif sempit dan Syah masuk semula dan lif turun laju kebawah. Syah berdiri ditepi dinding lif dan macam tak ada dinding pula lif tu sebab Syah hampir tergelincir macam nak jatuh kebawah macam terasa kaki Syah betul-betul tepi lif yang tak berdinding tu macam nak tergelincir dan dengan lif yang meluncur laju tetapi insyallah tak terjatuh dan selamat sampai ke bawah.

Syah macam nak sms orang-orang yang sama-sama Syah tu untuk inform mereka supaya turun kat bawah jer tetapi rasanya macam Syah seorang tetapi yang lain kat mana Syah tak ingat. Bila Syah sampai kat bawah, Syah cari orang-orang maintenance untuk inform perkara nie. Adalah Syah jumpa beberapa orang tetapi Syah tak ingat dan lepas tu terjaga. Ya Allah mimpi rupanya dan terus Syah berdoa supaya Syah dan keluarga selamat dari sebarang bahaya. Selepas ke bilik air Syah solat Subuh dan berdoa lagi supaya Syah, Keluarga dan Orang-Orang Yang Rapat Dengan Syah Supaya Selamat Daripada Sebarang Bencana.

Sudah tiga hari Syah tak buang air besar dan mungkin nak ke kelinik hari nie dan hari nie rasanya Syah cuti lagilah................ Lately bahagian dalam telinga Syah rasa macam gatal dan ada kalanya macam tersumbat tak dengar tetapi ok semula. Adalah sekali dua terjadi macam nie. Ok semua hingga berjumpa lagi dilain Entry doakan keselamatan Syah dan keluarga yer.

2 comments:

Anonymous said...

wah mcm betul2 belaku pulak ..tapi nasib baik mimpi je ..naz sentiasa doa kan abg dlm keadaan selamat bersama keluarga..amin..harap abg berhati2 selalu tau...(nazri bin m sdik) fb

Syah said...

thanx Naz