Sunday, September 25, 2011

Syah @ Majlis Open House Yayasan TM

25.09.2011, Ahad - Majlis open house Yayasan TM atau dikenali sebagai Semarak Raya Yayasan TM berjalan dengan lancar hari nie. Syah sampai jam 12:30hrs kerana jika ikut jadual majlis bermula jam 12:00hrs hingga 15:00hrs. Walau bagaimanapun majlis bermula agak lewat sedikit hampir jam 13:00hrs kerana menunggu Chairman TM datang.Majlis dimulai dengan bacaan doa dan ucapan director Yayasan TM Shafizah Abdul Salam. Kemudian Y. Bhg Dato' Chairman telah berbesar hati menyampaikan duit raya kepada anak-anak yatim dan kemudiannya majlis makan bermula.

Semasa makan kami dipersembahkan dengan hiburan oleh anggota Yayasan TM dan scholar-scholar Yayasan TM serta anak-anak Yatim. Makanan memang sodappppp ........... coz daripada Singahsana Hotel. Yang jadi tumpuan dan beratur panjang adalah kaunter Kambing Panggang dari mula sampailah majlis nak habis. Ada nasi tomato, ayam masak merah, rendang daging, pelbagai mee, sate, nasi impit, lemang, serunding, pecal, air bandung, teh panas dan cendol serta fruit dan macam-macam lagi Syah tak ingat.

Semua menu best kecuali tembikai merah tu ada yang rasanya macam masam means dah tak elok. Kebetulan syah jumpa Datin Bashirah Ex Staff Yayasan TM yang datang dari Perak. Syah balik hampir jam 14:30hrs dan sebelum tu Syah sempat ucapkan terima kasih kepada Syafizah atas jemputan mereka ke majlis nie. Dari Jalan Raja Chulan Syah naik LRT ke Mid Valley coz Syah nak jalan-jalan kat sana dan senang sket nak balik Rawang kerana ada KTM Station. Masa di Brickfield tunggu shuttle lambat lalu Syah naik bas Rapid jer sebab Syah nak kejar masa solat Zohor di surau Jaya Jasco Midvalley.

Selepas solat zohor Syah pusing-pusing window shopping sementara tunggu waktu Zohor dan lepas Zohor jalan-jalan lagi dan jumpa kedai jual asam-asam dan siap ada sample lagi. Ramai orang merasa sample tu dan Syah pun tumpang sekaki............. boleh lah kenyang gak rasanya. Heheheheh. jam 18:00hrs Syah gerak ke KTM. Train samapi terus Syah naik tetapi train tu sampai Sungai Buluh jer dan dari SB Syah tunggu train ke Rawang. Kejap jer coz masa Syah nak melintas naik jambatan nampak komuter dah sampai dan terus berlari. Sampai Rawang jam 19:00hrs dan baik punya timing coz Syah nak tunggu bas 19:30hrs. Sampai umah Syah solat Maghrib kemudiannya Insyak.

Sekarang jam 20:58hrs dan syah tak dinner coz dah makan banyak tadi. Syah minum herbalife jer malam nie. Oklah semua sehingga berjumpa lagi dilain entry. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa............

No comments: