Saturday, September 24, 2011

Beli Keperluan Dapur @ Pasar Rawang

24.09.2011, Sabtu - Malam tadi Syah sampai Rawang Residence hampir jam 22:00hrs dan dari pekan Rawang, Syah naik teksi. Sampai rumah rehat sebentar dan kemudiannya solat. Syah baring-baring dan sedar-sedar jer bangun subuh tadi. Ingatkan lepas solat nak basuh pakaian tetapi serbuk pencuci sudah habis. Jam 08:00hrs Syah tunggu bas ke Pekan Rawang beli keperluan dapur di Pasar Rawang bersama-sama nyonya-nyonya sekitar taman di Rawang Residence Syah. Biasalah kalau hari cuti begini pagi penuh dengan nyonya-nyonya gi pasar dan petang skit plak penuh dengan warga Bangladish dan Nepal terutamanya hari Ahad. Memang depa yang concer bas nie. Biasalah sekali-sekala outing sian diorang bagilah chance kan? Nielah masa mereka nak berhibur dan membeli keperluan dapur. Hendsome gak ada sesetengah nya tu ....patutlah ada anak-anak dara kita ada yang terpikat kat Bangla atau Nepal nie hingga ke jinjang pelamin.

Nie jer lah yang Syah beli kat pasar tadi - Buah-buahan Apple, Orange,Pair manakala Anggur tu semalam punya beli kat pasar malam...........Sayur plak Syah beli Bracoli, Tahu, Tahu lembut, Tomato, Halia, Cendawan dan Fish Ball. Tak tahu bila nak masak coz tengahari nie Syah ambil Herbalife. Balik dari Bandar tadi Syah terus ke kedai belakang Rawang Residence Syah untuk beli pencuci dan on the way balik jumpa orang potong rumput dan Syah tanya depan (referring to my residence) potong tak dan yer katanya.

Masa didapur Syah dengar bunyi mesin rumput kat depan rumah dan minta budak tu potong bersih rumput tepi depan rumah Syah dan bersih habis dipotongnya. Mereka nie majlis perbandaran yang upah potong rumput kat kawasan taman nie tu yang minta dia tolong bersihkan kalau tak mereka potong biasa-biasa jer. lepas tu Syah kemas tanaman depan dan seberang jalan rumah Syah. Setelah selesai Syah cuci car porch dan mandikan AEL Sekali. Sekarang jam 12:53hrs dan tak lunch kerana ambil herbalife. Ok sehingga berjumpa lagi dilain entry................byeeeeeeeeeeeeee.

No comments: