Thursday, September 29, 2011

Melawat Baby Girl Dek Nor





29.09.2011, Khamis - Lunch tadi makan free lagi kerana Kelab TM dan PET (Persatuan Eksekutif Telekom) bergabung buat Majlis Rumah Terbuka sempena last Raya hari ini. Shukur Alhamdulillah......Rezeki jangan ditolakkan? Lepas makan, Syah dan Abang Talib, Kak Rose serta Saiful pergi melawat Dek Nor dan Babynya di Hospital Pakar Al-Islam di Kampung baru, Kuala Lumpur. Pada mulanya Azlina, Secretary boss nak ikut tetapi ada last minute urgent matters dia tak dapat nak join kami.

Inilah baby girl tue yang belum lagi didaftarkan namanya. Mungkin sehari dua nie lagi ayahnya buat pendaftaran. Dilahirkan pada 28.09.2011 dengan berat 3.31kg, panjangnya 50cm dan lilitan kepala 34cm. Actually ikut kiraan baby akan lahir pada 08.10.2011 tetapi semalam selepas buat check-up dah terbuka 4cm tak silap Syah mengikut cerita hubby Dek Nor tadi. So sudah boleh deliver tetapi doktor maklumkan baby sudah buang air besar dan bahaya lalu mereka lakukan operation.

Maka lahirlah si kenit nie pada jam 11:49am. Doktor yang merawat Dek Nor adalah Dr. Rosnah manakala Doktor untuk Baby Girl pula Dr. Rosilawati. Mungkin Dik Nor akan stay kat hospital dua atau tiga hari lagi sebab dia operation. Keluar jer hospital dia akan balik ke Slim River rumah parentsnya dan selepas parentsnya pergi mengerjakan haji dia akan balik ke rumah mertuanya di Shah Alam. Dik Nor tak tahu bila parentsnya hendak bertolak kerana tabung haji belum bagi tarikh lagi tetapi surat dan persiapan lain sudah dikeluarkan oleh Tabung Haji. On the way balik Abang Talib belanja we all minum. Thank Abang Talib.

Ok lah Baby Girl...... Uncle ucapkan Welcome to the real world dan uncle sentiasa doakan agar baby girl menjadi anak yang solleh dan menjadi kebangaan ibu dan bapa. AMIN.

No comments: