Sunday, September 18, 2011

Appointment Full Semalam dan Makan Free Siang Malam

My Ex Boss KZ - Dia sempat kenalkan Syah kepada beberapa orang tetamu "Inilah Secretary Saya di TM dan satu-satunya Secretary Jantan pada masa tu" Heheheeh lawaklah En Kamarul nie. By the way dialah satu-satunya Bos yang jadi sahabat Syah - Seriouse tetapi open minded dan pernahlah bergaduh besar dengan dia depan public tetapi macam yang Syah kata dia open minded dan terima bila kita minta maaf. Susahkan nak dapat Boss macam tu. Semenjak dia keluar TM Syah tukar profession dan tak jadi Secretary lagi.

18.09.2011, Sabtu - Semalam tak dapat update blog kerana Syah berada diluar seharian. Syah keluar rumah jam 10:00hrs ke Pekan Rawang untuk ke Mid Valley kerana nak jumpa member Syah Naz. Perkhidmatan Komuter dah ok mulai semalam. Syah sampai Mid Valley jam 11:30hrs dan inform Naz nak bawa dia sekali ke Majlis Walimatul Urus Ex Boss Syah En Kamarul Zaman Mohd Amin atau lebih senang dengan panggilan KZ. Naz keberatan hendak ikut dan minta Syah jumpa dia di KL Sentral sahaja coz lepas tu Syah hendak ke Sentul naik Komuter.

Dari Mid Valley Syah ke KL Sentral dan sampai jam 12:00hrs dan Naz belum sampai lagi. Syah sms tapi tak berbalas dan tiba-tiba dia tegur Syah. Rupa-rupanya credit dia habis dan dia baru top-up. So kami lunch sama-sama di Burger King. Mahal juga yek makan kat sini dan thanx to Naz kerana belanja Syah lunch semalam. Masa makan Muss call inform boleh hantar Syah ke rumah KZ tetapi lewat sedikit sebab jiran sebelah rumah we all di KL Residence buat open house plus kenduri doa selamat. So tak perlulah Syah naik Komuter.

Jam 14:05hrs Syah minta diri untuk balik ke KL Residence dan salam Naz sambil ucapkan terima kasih. Malam nie Naz akan balik semula ke Perlis coz dia study kat sana dan dia balik minggu nie kerana kebetulan cuti sambutan Hari Merdeka dan Hari Malaysia. Syah tak balik ke KL Residence dan tunggu Muss di LRT Melati jer. Hampir jam 14:55hrs baru Muss sampai dengan Uncle Shariff yang kebetulan ada di KL Residence. Hari nie Muss outstation. Dari Melati kami cari rumah KZ based on kad jemputan dan akhirnya sampai juga. Waktu kami sampai jam 15:10hrs agaknya lah tetapi orang masih ada lagi coz majlis tamat jam 16:00hrs.


Dr Abdul Rauf Kamarul Zaman dan Pasangannya Dr Farah Aliaa Mohd Ali. Masa Syah jadi secretary kepada Ayahnya dia nie masih bersekolah lagi. En Kamarul selalu berulang-alik ke Bandung melawat anaknya dan Syah selalu menyakat dia dan kata "Boleh tak biarkan budak tu berdikiri sendiri" Tetapikan........ sebagai seorang bapa yang Mithali itu adalah tanggungjawab dia bagi memastikan anak-anaknya dalam keadaan sempurna. Itulah En Kamarul sebenarnya........

Sampai jer salam KZ dan Syah ambil makanan. Sempat sembang-sembag sekejap tanya khabar KZ. KZ nie anaknya tiga orang iaitu dua lelaki dan seorang perempuan dan semuanya ambil bidang medic. Tiga-tiga anaknya doktor. Hari nie wedding anak sulungnya Dr. Abdul Rauf dan pasangannya Dr Farah Aliaa. Tiba-tiba KZ tarik tangan Syah dan kenalkan kepada beberap orang tetamu dan Syah tak kenal siapa mereka. Ruapa-rupanya staff baru dia di syarikat consultant yang dia bertugas sekarang. Dia kenalkan kepada mereka dan katanya " Inilah adalah bekas secretary Saya di Telekom dan satu-satunya secretary jantan masa tu" KZ memang suka berlawak hehehehe........... dan sempat salam mereka. By the way sekarang banyak sekretary lelaki dah kat TM dan Syah pun semenjak KZ tinggalkan TM Syah tak buat tugas-tugas Kesetiausahaan lagi. Syah tukar function buat Admin dan beberapa tahun kemudiannya Syah buat tugas-tugas perakaunan hinggalah sekarang.

Banyak makanan, minuman termasuk cendol, kuih raya serta kerepek dan yang uniknya ada Kueh Teow Goreng Basah yang dibuat kat situ juga. So terpaksalah beratur menunggu giliran kerana kata tukang masak tu benda nie kena buat satu-satu dan tak boleh buat banyak-banyak sekaligus macam mee goreng kerana rasanya akan lari. Syah ambil satu untuk Muss dan Uncle Shariff. Masa Syah nak balik ramai pula jumpa staff lama KZ dari TM yang juga member-member Syah datang. Kebanyakan dari kami sudah tak satu bahagian lagi cuma tinggal Syah dan Azlina jer kat unit lama kami tu. Dari rumah KZ, Muss hantar Syah ke LRT Melati kerana Syah tak tidur di KL Residence hari nie dan nak balik ke Rawang Residence. Bestnya coz Muss pulangkan semula kamera dia pada Syah dan bolehlah menangkap gambar untuk entry blog selepas nie. Thanx Muss.

Kishen disuapkan kek oleh parentsnya - Happy Birthday Kishen

Dari LRT Melati ke Masjid Jamik dan terus ke Bangkok Bank naik Bas baliik Rawang. Syah sampai Rawang Residence hampir jam 20:00hrs dan tiba-tiba Syah terperanjat lihat ada dua khemah besar sebelah rumah Syah. Rupa-rupanya jiran yang langgar kereta Azrin hari tu buat Birthday Party anak lelakinya Kishen Rau. Ada jira inform Syah hadir majlis nie sebab dia invite semua orang kat barisan rumah we all. Ye lah Syah pagi tadi dah keluar awal. So Syahpun hadirlah tunjukkan muka dan Syah minum dan makan buah sahaja dan tak makan nasinya. Tau-Tau jer lah kan? sempat tanya ayah budak tu berapa umurnya dan dia inform 1 tahun 4 bulan dan buat lewat sedikit katanya bagi besar sket. Rupa-rupanya ada majlis keagamaan petang tadi untuk Baby tu.

Ramai gak jemputannya, selain daripada jiran-jiran dan saudara dia, mereka juga jemput Anak-Anak Yatim (Indian) dari Green Park, Rawang, penghuni rumah Pusat Jagaan Kanak-Kanak Kurang Upaya Kirtarsh dari Bukit Beruntung dan ada beberapa orang kurang upaya dewasa berkerusi roda yang Syah tak tahu dari mana dan nampak mereka menaiki van. Majlis nie bermula jam 20:00hrs dan tamat sebelum jam 23:00hrs tak silap Syah. Syah pula letih sangat dan terus tidur selepas balik dari birthday party tu dan pagi nie bangun lewat sket sebab letihlah seharian kat luar semalam.

Ok semua sehingga berjumpa lagi dilain Entry......................

No comments: