Wednesday, September 7, 2011

Tengku Ismail @ Tengku Bongsu Machang Mangkat hari Ini


Al-Fatihah

Almarhum Tengku Ismail (Tengku Bongsu Machang) ibni Tengku Puteh Jantan

07.09.2011, Rabu - Innaa Ilayhi Wa Innaa Ilayhi Raaji'oon Dukacita Dimaklumkan Ayahanda kepada Yang Mulia Tengku Yang Dipertua Persatuan Kerabat Long Gaffar Kelantan telah mangkat pada pagi ini 07.09.2011 bersamaan 09 Syawal 1432H. Almarhum Tengku Ismail (Tengku Bongsu Machang) ibni Tengku Puteh Jantan ibni Tengku Chik Leper ibni Long Jenal ibni Long Gaffar mangkat dalam usia 110 tahun kerana gering tua (sakit tua) pada jam 10:00hrs tadi dirumah Almarhum di Machang. Jenazah dan akan dikebumikan Insyallah pada malam ini di Tanah Perkuburan Bakat, Machang. Syah sempat menghubungi YM Tengku Yang Di Pertua sebentar tadi untuk mengucapkan takziah kepada beliau dan keluarga atas kemangkatan Ayahanda beliau.

PERTUBUHAN KERABAT LONG GAFFAR KELANTAN atau singkatannya PKLGK telah ditubuh dan didaftarkan pada tahun 1987 (782/87). Tujuannya adalah bagi menghimpunkan seluruh kaum kerabat keturunan Long Gaffar dan menjaga kebajikan mereka. YM Tengku Yang Di Pertua PKLGK sekarang adalah Yang Mulia Dr. Tengku Ibrahim Tengku Ismail.

Al-Fatihah ......... Semuga Roh Almarhum Tengku Ismail Ditempatkan Bersama-Sama Orang-Orang Yang Beriman dan Beramal Solleh. Amin.

No comments: