Saturday, September 10, 2011

Ketupat Plastik dan Ayam Masak Kari Pekat

10.09.2011, Sabtu - Pagi tadi hujan tetapi Syah keluar juga ke Pekan Rawang untuk beli Ayam dan bahan-bahan nak buat Kari Ayam Pekat. Kari Ayam Pekat nie rasanya macam rendang juga tetapi ianya agak basah. Syah beli 1/2 ekor ayam sahaja sebab yang nak makannya syah seorang jer dan beli ketupat plastik. syah juga beli sedikit sayur dan lepas tu beli meehon goreng serta char koy dan kemudiannya makan di kedai mamak dengan order milo panas. Lepas makan terus ke bas stand dalam hujan renyai-renyai.

Sampai Rawang Residence Syah kemas bahagian depan rumah dan berus tembok pagar yang sudah berkulat tu. Hampir Zohor baru Syah masak ketupat tetapi mungkin terlalu lama Syah masak plastik tu banyak yang pecah tapi bolehlah makan jugak. Sepatutnya jika ikut instruction 45 minit tetapi Syah biarkan lama sangat atas periuk. Lepas tu baru Syah masak kari tadi tapi sebelum tu Syah jemur kain yang Syah basuh sebelum ke Pekan Rawang tadi. . Semasa memasak, jiran belakang rumah Syah buat renovation besarkan dapurnya. Lepas masak Syah makan kemudiannya solat Zohor.

Akhirnya dapat juga makan ketupat dan Kari Ayam Pekat sekembali dari kampung , dah lama mengidap sebenonya dan tak ada plak gi mana-mana open house kat Rawang mahupun KL. AEL tak ada dirumah kerana Azrin sewa untuk bawa pelaminnya kerumah pelanggan. Petang semalam dia call Syah hendak ambil kereta dan letakkan RM50.00 atas meja makan Syah. Tak silap malam nie dia akan pulangkan kereta tu. Oklah sehungga berjumpa lagi dilain entry...............

No comments: