Tuesday, September 6, 2011

Tertinggal Dompet

06.09.2011, Selasa - Petang tadi masa dalam Bas Metro Syah nak bayar tambang dan tiba-tiba cari dompet tak ada rupa-rupanya baru teringat tertinggal kat office dan waktu tu jam hampir 18:00hrs. Terpaksalah dengan tensionya balik semula ke pejabat tetapi Syah cuba tenangkan diri dan said to myself "terimajer lah keadaan nie Syah dah takdir nak jadi macam tu" Ialah nak marahpun buat apa salah sendiri yang careless.

sebenarnya pagi tadi syah ke Citibank bayar hutang credit card dan Syah tak suka letak dompet dalam saku seluar lalu Syah letakkan dalam document case - beg duit, cermin mata dan handphone. Bila balik semula kepejabat Syah tak masukkan semula dompet tu dalam beg sandang tu yang lupa tu. On the way ke office Syah beli mineral water dan ikan bilis bun yang syah makan dalam LRT dan sebelum tu makan supplement lutu dahulu.

Naik naik bas alamatnya lambatlah dan Syah buat decision naik komuter jer dan sampai KTM Rawang jam 20:00hrs dan ada setengah jam lagi last bas ke Rawang Residence. So Syah ke toilet dahulu baru ke bas stop. Hari nie driver ganti lagi dan keadaan basnya banyak seat tetapi sempit sebab jarak antara seat dekat sangat. Jam 21:00hrs baru Syah sampai ke Rawang Residence. Sekarang jam 23:00hrs dan rasa lapar sebenarnya sebab kat Rawang Residence Syah tak ada makanan segera. Try to call McD Delivery tetapi katanya area Rawang Residence Syah mereka tak uat penghantara.

Agaknya mereka takut nak hantar sebab kawasan nie kiranya ala-ala kawasan hitam banyak rompakan rumah dan ada kes tahun lepas ada orang mati kena bunuh dalam van kat area Syah nie dan ada kes samun dan mangsa ditembak dikaki. Macam-macamlah kawasan nie scarykannnnnnnnnn kadangkala malam-malam dengar siren polis............. maknanya adalah sesuatu berlaku tu. Kawasan nie banyak orang India tapi mereka jarang kacau orang Melayu atau Cina. Insyallah Syah selamat di sini dan sentiasa berdoa agar keselamatan kami di Rawang Residence dilindungi Allah S.W.T.

1 comment:

Anonymous said...

kesian pulak dgr ..kalau lah time 2 naz ada bleh naz tlog abg..apa2 pun abg hati2 n jgn lupa dgn beg dompet 2 tau ^_^
seram pulak naz dgr tempt abg 2...taknak pindah ke??naz akan sentiasa berdoa agar abg dlm keadaan sht n selamat selalau...aminnnn
(nazri bin m sidik) fb