Friday, September 2, 2011

Salam Jumaat

02.09.2011, Jumaat - Salam Jumaat dan hari nie merupakan Jumaat Pertama di Bulan Syawal. Pejam celik pejam celik dah empat hari kita berhari raya dan banyak diantara kita sudah berhijrah semula ke Bandar untuk meneruskan rutin seharian kita seadanya. Tentunya kita akan sibuk menghadiri majlis rumah terbuka yang diadakan oleh kawan-kawan, jiran tetangga atau saudara mara dan masa nielah kita gunakan untuk berkumpul dan beramah mesra mengeratkan silaturrahim sesama keluarga dan rakan taulan.

Syah rasanya tak kemanapun dan mungkin banyak masa dirumah atau jalan-jalan window shopping ke ........... belum pasti lagi. Pagi nie sakit perut memulas-mulas tetapi sekarang dah beransur ok. Standard bulan Raya dan Isnin nie busy nak prepare payment untuk 150 orang tu kena prepare awal untuk bahagian akaun proses, mana yang problem tak dapat duitnya lagi kerana tersalah maklumat akaun, complain tak dapat payment sebelum Raya dan macam-macam yang sentiasa bermain difikiran, kata orang, kerja jangan difikirkan sangat, tak akan habis, memang betul ............. tetapi itulah kenyataan pada yang mengalaminya dan senang cakap pada yang tak merasa beban kerja tu.

Lepas tu nak kemas pindah cubical lagi dan terpaksa uruskan internet connection, setting printer online dan perlu call vendor, phone number dan banyak lagi yang take time untuk mereka uruskan bukan boleh siap dalam masa satu atau dua hari tetapi orang tak nampak yang mereka tahu pindah tempat tu mudah seperti kita menyebutnya. Pada masa yang sama kerja-kerja tu sebahagiannya perlu dibuat secara online. Heheheh apa-apapun hidup harus diteruskan, The Show Must Go on Babyyyyyyyyyyyyy........ Love U So Much TM.

No comments: