Saturday, July 31, 2010

Jaga Kucing - 31.07.2010

Pagi nie Syah di KL Residence dan ada tugasan yang Muss beri pada Syah. Kena jaga kucing dia. So pagi nie kena bagi kucing empat ekor tu makan. Inilah makanan basah kucing Muss - Whitemeat Tuna Affair With Seafod Strips dari Royale. Untuk lunch dan dinner memang sudah ada dalam sangkar mereka, makanan kering dari Blue Seal - bentuknya macam coco crunch... hehehhehe
Malam tadi Muss call dan inform anak Salim Baby Kailan dan Baby Sawi dalam keadaan sihat dirumah Cd dan dia hanya berlegar-legar depan rumah dan tak keluar ke tanah. Mungkin dia dah biasa duduk dalam sangkar di KL. Semalam Cd bawa sangkar besar tu balik kampung untuk masukkan dua baby tuh. Awok dah hilang, begitu juga dengan Mila. Anak-anak Mila semuanya dah mati.

Nak bagi kucing-kucing nie makan kena keluarkan satu-satu kecuali Mila dan Blacky. Tunggu mereka makan habis dulu dan masukkan semula dalam sangkar. Lepas tu keluarkan Mona pula dan tunggu sampai habis makan dan kena jaga kalau tidak dia lari keluar rumah dan malam baru balik. Lepas tu giliran Baby Hamster pula. Sudah habis makan baru Syah kemas sangakar dan bersihkan lantai balcony.

Ini tugasan terakhir. Bersihkan Najis kucing dalam tempat dia buang air besar. Kita kena tapis najis nie dengan penapis khas hingga bersih. Masukkan najis tadi dalam plastic bag dan buang. Pasir yang telah dibersihkan tadi dimasukkan semula kedalam sangkar untuk dia orang melepaskan hajat dan esok pagi kena bersihkan lagi. Lepas tu Syah tambahkan air minuman mereka. Siap semuanya terus Syah bersihkan diri - mandi coz kulit Syah sensitif dan tak tahan benda-benda berhabuk atau kotor sebab mudah kena gatal-gatal. Sekejap lagi jam 12:00 tengahari nak ke Ampang Puteri semula. Ingat nak ke office ambil baju kotor Syah yang Syah bawa dari Rawang Residence hari Rabu lepas tapi malas pula nak pergi/balik........... naik LRT, so Isninlah Syah bawa balik. Tertinggal coz masa Azam accident hari tu Syah dari Rawang Residence, bila nak ke hospital malas nak bawa dua beg sekali dalam keadaan kelam kabut tue.

No comments: