Saturday, October 27, 2012

Kesihatan Syah dan Aktiviti Semalam

27.10.2012, Sabtu - Salam dan Selamat Pagi, apa khabar anda semua pagi nie?.  Syah harap anda dan keluarga sentiasa berada dalam keadaan yang memuaskan.  Syah macam biasalah tak berapa sihat sedikit, sedikit sahaja lah, biasalah masalah sembelit dan buang air kecil tu ada masanya berlaku dan Syah pun ada kalanya tak tahu nak buat macam mana.  Apa-apapun hidup harus diteruskan dan kita jangan sangat fikirkan pasal kesakitan, kena kawal emosi kata Dr supaya sakit tu tak terbawa-bawa, maksudnya yang tak sakitpun akan sakit nanti sebab kita asik fikir pasal kesakitan............ Insyallah.  By the way semalam dan hari nie Syah akan sambung kerja pejabat dirumah dan jika ada hal tangguh dulu dan sambung kemudiannya.  Itulah kelebihan buat kerja dari rumah kerana kita ada banyak masa dan boleh adjust masa tu dan yang penting target mesti dicapai.

Bye the way semalam Syah beraya di Residensi Kak Lang Ella di Ampang.  Mula-mulanya Syah nak pakai baju melayu tetapi Kak Lang Ella suruh anak-anak dia dan Syah pakai jubah dan kebetulan Jubah tu hubby dia, Azam kirim daripada Mekah dan sampai beberapa minggu yang lepas.  So semualah kena pakai jubah tu...Hehehehehhe.  Kami Solat Sunat Aidiladha  di Masjid Al-Ubudiah, Taman Tasik Tambahan berhampiran Residency Kak Lang Ella. 


Balik dari dari Solat Sunah Aidiladha, inilah juadah ringkas kami di pagi Raya nie, Ada Kuah Kacang Campur Daging. Rendang Ayam, Ketupat dan Kuih Kasui serta Teh Panas.  Kuih kasui memang favourate Syah sebab dia lembut, Syah makan sedikit ketupat dan rendang ayam tetapi rendang ayam tu Syah basuh sebab nak hilangkan rempahnya.  Kena jaga sedikit coz Syah baru operation buasir hari tu kan. Kuih sate tu Syah ambil satu jer dagingnya buat merasa jew .......... 


Dah Raya jatuh hari Jumaat dan biasalah ada dua khutbah hari nie, pertama masa solat sunat aidiladha dan kedua solat jumaat.  Lepas siapkan sedikit kerja-kerja Syah, kami ke Masjid semula untuk solat jumaat.  Lepas solat jumaat kami singgah minum kat restoran sebelum balik rumah.  Kak lang Ella tanya mengapa lambat balik? hehehe.minum dulu.  Lepas tu Syah sambung buat kerja.  Hampir Maghrib Razak and family datang dan kemudiannya kami beraya ke rumah Pak Cik Manan kat area sini juga. Balik dari rumah pak cik manan tu Syah sambung kerja hinggalah rasa mengantuk dan tidur.  Pagi nie nak sambung kerja semula.  

Ok lah semua, hingga berjumpa lagi dilain Entry..........

No comments: