Monday, June 4, 2012

Procedure colonscopy selesai

04.06.2012, Isnin - Salam semua dan sekarang Syah berada di Asunta hospital. Lama  juga Syah dan Muss tunggu baru dapat masuk wad. Procedure colonscopy pun dijalankan agak lewat. masa nurse tolak ke bilik bedah dia tolak Syah atas kerusi roda dan Sah inform boleh jalan sendiri dan dia kata tak apa dia akan tolak kerana itu procedure hopital.

Masuk jew bilik bedah, terkejut boboy .......  tengok peralatan dalam bilik tu exspecially yang hendak dimasukkan ikut atas dan bawah Syah tu. Lepas tu nurse cucuk jarum kat urat tangan Syah dan masukkan air serta tanya sakit tak dan Syah kata tak. Dia tanya sebab kalau tak sakit means jarum tu masuk ditempat yang betul. tak lama lepas tu doktor pun datang.

Nurse spry dalam mulut Syah dan rasa kebas dan doktor masukkan ubat apa tah dalam jarum tadi dan katanya nak bagi Syah tidur.Nurse pula masukkan macam puting kat mulut Syah dan sahlah benda tu dia nak masukkan cam uyang  Syah tengok macam pump spray sembur basuh kereta. Tiba-tiba Syah terbangun dan berada ditempat lain.

Rupa-rupanya memang tidur terus  Syah dibiusnya. Cd inform Syah masa dia buat benda nie di HKL dia dibius separuh sahaja dan dia dapat rasa camera tu dalam perut dia. Ada member office informed kawan dia buat benda nie dan rasa sakit serta tekaknya luka. Shukur alhamdulillah semuanya berjalan lancar pada Syah. Setelah Syah sedar mereka tolok Syah masuk wad.

Tak lama lepas tu Kak Lang, Ku Chik, Mamat dan Izah datang melawat Syah. Lepas tu Mus, Cd dan Haziq pula sampai. Kak Lang and the geng balik dulu dan masa Mus and the geng ada, doktor sampai dan inform dalan perut Syah ada bakteria dan dia akan bagi antibiotik dan usus besar dan kecil Syah tak ada masalah.

Mengenai piles Syah pula katanya ada 3 dan besar tak boleh injek kena operation dengan laser. Dia minta Syah fikir dulu dan inform dia esok. Setelah bincang dengan Mus dan call Ayahanda, Syah ambil keputusan untuk operate dan akan informed doktor Vijay esok. Bukan apa dah terlanjur ada kat sini buat jer lah dan tak perlu tangguh lagi. Doktor informed operation tu take time 30 minit atau lebih sedikit sahaja.

Sekarang jam 23:02hrs dan tak mengantuk lagi dan agak sukar sedikit hendak update blog guna samsung iphone nie. Syah tak bawa laptop kerana kat wad tak ada wifi cuma diaras 1 Sahaja ada. Doakan Syah selamat menjalani pembedahan nie yer. Terima kasih atas doa kalian.

2 comments:

Zulfadli bin Zainal Abidin said...

Semangat betul Syah update blog ni. Bagus betul. Apapun, semoga pembedahan kelak akan sukses. Semoga cepat sembuh dan boleh bekerja dan berkarya seperti biasa. :-)

tengkusyah said...

Insallah......... Terima kasih doanya