Monday, June 4, 2012

Bersedia ke Asunta Hospital

Gambar ni Syah ambil pada 01.06.2012 lepas dan pagi nie tak sempat hendak bergambar memandangkan keadaan tak mengizinkan.hehehehe............


04.06.2012, Isnin - Salam dan selamat pagi semua serta apa khabar.  Jam 09:00hrs nanti Syah akan bertolak dari KL Residence ke Asunta dengan my brother Muss coz  he offered himself to send me there, kalau tak Syah naik LRT dan teksi sahaja,  Shukur Alhamdulillah.  Biasanya waktu begini Syah sedang bersiap untuk ke pejabat tetapi  walaupun hari ini tak bekerja Syah tetap bangun awal jam 05:00hrs. Selepas selepas solat Subuh Syah dah mula buang air besar kesan dari ubat yang Syah makan petang semalam untuk cuci perut.  Kemudiannya Syah solat Hajat dan buang air besar lagi macam ceret beret tu beberapa kali sehingga sekarang  tetapi taklah sakit sangat cuma sesekali rasa sakit dan nilu sedikit kat testis Syah sebelah kiri.  Perut pun asik berbunyi sahaja.  Pagi nie Syah makan sebotol lagi ubat yang perlu diambil pada jam 06:00hrs.  Rupanya ubat yang Syah makan semalam tu ditulis tarikh hari ini dan satu botoll  tak bertarikh.  Ingatkan Syah salah makan tetapi bila Syah periksa semula botol tu sama sahaja dan tiada beza.  Cuma satu tu diletakkan tarikh 03/06 oleh nurse. 

Ubat Fleet Phispho-Soda nie berperisa Ginger-Lemon (45ml) perlu dicampur dengan setengah gelas air dan diikuti dengan enam gelar air kosong.  Syah baru minum tiga gelas dan sekejap lagi nak habiskan peraturan tu.  Tak tahu mengapa lepas makan ubat nie kepala Syah sakit sedikit macam malam tadi juga.  Risau juga sebenarnya dengan procedure colonscopy yang akan dibuat hari ini tetapi berdoa dan berserah sahaja pada Allah. Maaf kerana mungkin sehari dua ini Syah tak dapat update blog tetapi tengoklah macam mana keadaannya nanti, jika berkesempatan Syah akan cuba update blog jika tidak tunggu sehingga Syah keluar dari hospital. Ok semua sehingga kita berjumpa lagi dientry seterusnya, Insyallah....... Doakan agar Syah sihat dan tidak mengidap penyakit yang merbahaya yer. 

No comments: