Saturday, March 31, 2012

Mr Allen Betulkan Auto Gate

31.03.2012, Sabtu - Jam 13:00hrs tadi Mr Allan call informed lewat sedikit sebab dia hendak lunch dulu dan Syah kata its ok and take your time. Mr Allan datang dengan seorang pekerjanya yang berbangsa cina. Apabila dia buat inspection, katanya motor auto gate sebelah kiri berbunyi mungkin plate tu tak lavel bila dia ukur dengan timbang air. Heran juga mengapa hari tu ok. Dia buka semula plate tu dan cuak gak hati Syah dan dalam hati berdoa janganlah jadi yang bukan-bukan lagi. So dia levelkan semula plate tu tetapi terpaksa alihkan yang asal dan buat lubang baru. So tak boleh nak cakap apa dan biarkan jer lah, nak buat macam mana. Dia kata nanti nak ganti motor tu.

Macam nielah rupanya plate yang dialihkan dari kedudukan asalnya. Nampak tak dua lubang warna hitam tu, itu lubang yang asal. Tapi tak apalah sedikit jer tak ketara sangatpun dan shukur alhamdulillah tak jadi benda-benda yang tak diingini.. Bila pasang bunyinya agak kurang dan dia kata bunyi sudah tak kuat sangat, means macam tak nak ganti tetapi Syah minta dia gantikan juga atas alasan kalau setahun pasang berbunyi tu biasalah tetapi baru tak sampai sebulan sudah berbunyi. lagipun dia cakap dengan Syah yang motor gate dia nie bunyi tak kuat sangat macam jenama lain tu. Dia tersenyum dan kata ok tetapi nak hantar Sabtu depan tetapi Syah ada Career Fair Exhibition mulai Jumaat sampai Ahad.

So kaytanya dia ada di Rawang pada hari Rabu dan Syah akan call dia pada Selasa untuk confirmkan samada Syah boleh cuti half day atau tidak. Jika tak boleh terpaksa tunggu dua minggu lagi untuk tukar motor tu. Tak mengapalah, lagipun benda tu tak urgent sangat tetapi ialah Syah nie kalau sesuatu terjadi dan perlu dibetulkan walaupun tak serious, Syah nak benda tu cepat di settlekan. Tapi kalau terpaksa tunggu dua minggu lagipun tak mengapa.

Sekarang jam 17:23hrs dan jam 18:00hrs nanti Syah hendak jalan kaki keliling Rawang Residence Syah exercise ................... jom kita............

No comments: