Sunday, July 15, 2012

Tak Dapat Update Blog dan Masalah Sembelit


15.07.2012, Ahad - Salam dan apa khabar semua.  Maaf tak dapat buat entry weekend nie coz Syah busy sedikit dan buat kerja office di rumah.  Dah seminggu SAP System Syah tak boleh guna sebab ada masalah ekoran daripada restructure bahagian kami dan Jumaat lepas baru ok dan Syah terpaksa bawa balik dokumen-dokumen berkenaan untuk buat kerja dar rumah dan tak perlu kepajabat.  Biasalah bila buat kerja kat rumah diselang seli dengan buat "kerja rumah" seperti mengemas dan memasak.  Hari nie my sister Intan dan hubbynya Am datang ke Rawang Residence dan Syah buatkan Nasi Goreng Ikan Bilis, Paprik Seafood dan Air Nenas Blanded.  Semuanya Syah buat sendiri.  Intan pula bawa kuih.  Intan dan Am datang kerana hantar bateri kereta Syah dan kebetulan tayar AEL kempis dan Am periksa tadi dan didapati ada dua paku kat tayar tu dan dia bawa tayar tu ke Selayang untuk tampal "ulat" hehehehehe................ So AEL kena pakai tayar spare sekarang nie.  Lepas Maghrib tadi Intan hantar Syah balik ke KL Residence.Sekarang jam 23:20hrs dan sekejap nanti syah hendak titun ............ Good night and have a sweet dream.


Update :- Pagi Isnin 16.07.2012 - By the way semenjak dua tiga hari nie Syah kena sembelit yang agak teruk.  Nak buang air besarpun dia tersekat dan Syah kena hati-hati supaya tidak meneran kerana baru lepas operation. Pagi tadi masa buang air kecil sakit biasa kat testis tu terasa dan mungkin ada connection dengan sembelit yang tak boleh keluar tu, agaknya lah. Sampai Syah tak tahu nak buat apa dan akhirnya Syah azan perlahan-lahan kat dalam bilik air baru boleh keluar.  Nampak pelik azan dalam toilet tetapi itu sahajalah yang Syah mampu buat sambil berdoa pada Allah.  Permakanan Syah jaga dengan banyak makan sayur dan buah cuma lately ada masanya agak kurang minum air.  Macam manalah bulan puasa nanti.  Sekarang nie ada rasa sakit sedikit. Anda ada cara tak untuk mengatasi masalah Syah nie.  Kalau ada kongsi yer?

3 comments:

Anonymous said...

Hai syah..apa khbar.. Alahai kalo kene sembelit mmg seksa kan... Kawan sy ada gak yg kne sembelit kes mcm ni tp dia mkn ubat ape ntah... Nmpk dah ok sikit sembelitnye tkde laaa teruk sgt...

Anonymous said...

minum yoghurt

tengkusyah said...

Terima kasih semua