Monday, January 31, 2011

Penilaian Prestasi Tahunan Syah

31.01.2011, Isnin - Hari ini macam biasa Syah puasa sunat. Pagi tadi dapat e-mail daripada Admin-MAPSNE meminta Syah melengkapkan penilaian prestasi Syah yang telah dinilai oleh pegawai penilai semula, En Moin. Pada Jummat lepas, pegawai penilai Syah iaitu my Boss beri Syah lebih kurang 84.32 dan Syah memohon semula supaya mendapat 90% kerana sebelum penilaian prestasi melalui system, Syah mendapat 90% ke atas setiap tahun. Bila pegawai penilai semula menyemak prestasi Syah dia turunkan kepada 83.63% dan tak luluskan permohonan Syah untuk mendapatkan 90%. Penilaian prestasi nie penting kerana iannya akan menentukan kenaikan gaji tahunan kami. So malas nak argue mengenai markah nie dan Syah setuju sahaja dengan markah yang diberi cuma pada ruangan catatan Syah tulis :-
  • Pegawai Penilai Saya, Pn Norafizah memberi 84.32% dan saya memohon untuk 90%, walau bagaimanapun Pegawai Penilai Semula memberi 83.63%. Saya bersetuju menerima markah keseluruhan 83.97% kerana itu adalah penilaian En Abdul Moin sebagai Ketua Saya walaupun saya beranggapan sepatutnya mendapat lebih daripada itu.

Apa-apapun rezeki tu datangnya dari Allah. Mungkin Allah akan beri rezeki Syah ditempat yang lain pula. Syah terpaks bershukur atas apa yang telah ditentukan untuk Syah. Terima kasih En Moin dan Pn Norafizah. Markah yang diberikan tak akan menyebabkan Syah berasa demotivated kerana Syah akan tetap lakukan tugas-tugas yang diamanahkan seperti biasa cuma Syah regret sahaja.

2 comments:

Radin said...

teruknya penilaian..tak buat keje ke syah?:-)

tengkusyah said...

Radin, dulu Syah selalu dapat 90% above tapi boss baru nie dapat kurang dari yang biasanya. Mungkin itu penilaian dia terhadap Syah.