Friday, January 28, 2011

Malam Semalam Ke Country Homes

28.01.2011, Jumaat - Pagi semalam call Muss minta dia ambil kontraktor Kak Lang Ella untuk baiki rumah sewa Syah Sabtu nie tapi Muss keberatan nak bantu dan Syah kata tak mengapa. Syah call Kak Lang Ella untuk confirmkan kontraktor tu nak datang bila, tetapi Kak Lang pula kata rumahnya pula tak siap dan mungkin dia tak mahu ganggu kontraktor tu sebab nanti lambat siap rumahnya. Banyaknya halangan tapi tak mengapalah itulah dugaan namanya. Untung Muss tak confirm nak tolong kalau tak mesti dia marah. Pagi tadi Syah call electrician melalui iklan yang diletak dalam letter box Syah dan dia kata akan datang esok ke country homes jam 10:00hrs. Cuma plumber sahaja tak dapat lagi sebab plumber yang Syah pernah upah dulu tak available on Saturday.

Azrin and Arip @ Old Town White Cofee, Bandar Rawang

Pagi semalam call Azrin minta tolong belikan lampu kalimantang dua unit, mentol satu unit dan pelapik tandas dua unit untuk rumah sewa Syah. Azrin dahulukan dan semuanya RM43.50 dan Syah bayar malam tadi. Malam tadi Syah, Azrin dan Arip ke Country homes untuk pasangkan lampu, pelapik tandas dan mop dan sapu luar dan dalam rumah. Thanks guys kerana tolong Syah. Syah dan Arip sempat alihkan simen jiran yang sedang renovate rumah dan diletakkan oleh kontraktor didalam pagar belakang rumah Syah. Bukan berkira tetapi takut nanti simen tu bersepah atas lantai dan keras satu kerja pula untuk menguruskannya. lagipun kontraktor tu berlagak dengan Syah, coz bila minta tolong betulkan plug dan sinki tu katannya sedikit sangat.

Lepas bersihkan rumah Syah, Azrin dan Arip ke Pekan Rawang untuk minum-minum di Old Town White Cofee. Kami datangpun kedai lagi setengah jam hendak tutup. Menu Syah - Assam Laksa dan Cincau Soya Freeze, Azrin - Hazelnut White Cofee, Soft Boil Egg dan Fried Dumpling manakala Arip Rose Float dan Curry Mee. Semuanya RM41.15 dan Syah belanja kerana mereka bantu Syah. Lepas makan Azrin hantar Syah balik ke Rawang Residence dan mereka balik ke rumah Azrin yang terletak selang tujuh rumah dari rumah Syah.

No comments: