Monday, January 31, 2011

Buka Puasa Milo Oat dan Rasa Nak Demam

31.01.2011, Isnin - Kalau ikutkan plan asal Syah hendak balik ke Rawang tetapi esok kena buat bayaran perabut kayu jati yang Muss beli dan cermin Syah jadi Syah balik KL sahaja sebab nak jimat kos dan masa. Masa hendak sampai Taman Melati tadi Syah call Muss minta dia fetch Syah tetapi katanya dia, Cd dan Fmily Cd dirumah Zul. Ingatkan hendak ajak Muss beli makanan Syah buka puasa. Masa maghrib tadi Syah buat Milo Panas campur Oat dan dua keping roti. Masa sampai rumah tadi Syah rasa badan Syah panas macam nak deman dan batuk sedikit. Mungkin berjangkit kerana minggu lepas semua di KL Residence batuk dan demam. Syah nie badan tak kuat dan mudah dijangkiti penyakit sejak dari kecil lagi. Tengoklah jika esok melarat demamnya baru Syah ke kelinik.

Dulu Syah kerap berulang-alik di kelinik pakar mata Hospital Selayang kerana suspect glakoma. Setelah hampir setahun lebih mereka mengesahkan Syah tiada glakoma. Syah nie ada satu perangai yang bila Syah terlalu fikirkan sesuat penyakit tu Syah akan teringat-ingat benda tu. Contohnya Ahad lepas masa Syah bangun tidur dan selalu teringat masa mula-mula check mata, doktor kelinik panel TM kata salah satu tanda glakoma akan nampak cahaya atau flash. Selalu terfikir benda tu dan hari Ahad lepas Syah bangun dan pejam mata dan nampak seolah-olah ada cahaya kecil dimata Syah dan kemudiannya hilang dan datang semula dan hilang. Kadang kala kalau tertidur dalam train Syah nampak macam kereta dan lampunnya bercahaya dan ada pula satu masa tu Syah nampak unggun api dan cahaya api tu. Pelikkan mungkin Syah terlalu memikirkan benda tu dan Syah harus cuba melupakan perkara-perkara begini. Syah memang ada masalah mata kering atau dry eye dan petang tadi Syah ambil ubat titik untuk mata kering. Syah sebenarnya pakai cermin mata tetapi tak suka pakai.

Sekarang jam 20:42hrs dan Muss tak balik lagi. Syah pula rasa kenyang makan oat tu. Tengoklah jika terasa lapar nanti Syah akan ke kedai berhampiran KL Residence di area Danau Kota Uptown. Semenjak berdiet nie, macam sudah biasa kalau tak makan cuma setakat alas perut sahaja sudah cukup.

No comments: