Wednesday, January 26, 2011

Syah Jadi Co-Pilot Driver Bas

Pemandu Gantian Bas Tabung ke Pekan Rawang Pagi ini.

26.01.2011, Rabu - Pagi tadi Syah keluar rumah jam 06:15hrs dan tiba-tiba Syah nampak bas lalu, heran betul awalnya dia datang dan Syah terus berlari 100 meter ke jalan utama supaya tak ketinggalan bas. Ooooooooo................ rupa-rupanya driver ganti patutlah masa agak lari sedikit. Masa Syah naik bas Abang tu minta Syah tunjukkan arah jalan kerana dia tak pernah masuk ke taman nie. Alamak nak kata tak tahu kesian pula kat dia so Syah iyakan sahaja dan duduk sebelah dia. Tempat duduk tu rasa macam bergetar kerana ada alat apa tah yang diletak dan berbunyi agak bising. Bergetar peha Syah dan akibatnya sekarang sebelah kiri Syah dari ari-ari ke peha rasa nilu tapi tak perlah nanti eloklah tu sebab Allahpun tahu kita tolong orang ikhlas.

Abang tu tanya, biasa bas jalan pukul berapa dan Syah kata 06:30hrs tetapi ada kalanya awal juga. Syah jadi penunjuk arah dia dengan bagi instruction belok kiri, kanan dan jalan terus. Geli hatipun ada coz bila sampai satu taman name Desa Kuala Garing tu Syah tersalah bagi instruction dan bas tu lalu ikut lorong lain dan penumpang yang menunggu ditempat biasa terpaksa berlari-lari mendapatkan bas. Penumpang lain tengok sahaja kat Syah sambil tersenyum dan Syahpun senyum balik. Heheheheh ................ Bila sampai Stesyen KTM Abang tu ucapka terima kasih.

Dari Stesyen KTM, Syah jalan kaki ke Stesyen Bas Metro dan jalan agak bahaya kerana banyak kereta tapi redah ajalah kalau tak ketinggalan bas nanti jawabnya. naik bas makan masa 1jam setengah dan sekarang Syah dah dapat idea macam mana nak hilangkan boring dalam bas selain daripada tidur. Upload dan touchup gambar dalam netbook. pagi tadi Syah upload gambar Syah melawat Makam Pahlawan Jumaat lepas dan bila habis sedar-sedar sudah sampai Chow Kit. Petang semalam Syah buat benda yang sama tapi kepala jadi pening tapi hari ini ok pula cuma kalau peningpun sedikit sahaja. Oklah sekarang sudah jam14:00hrs dan Syah hendak sambung kerja semula. Jumpa lagi ...............................

No comments: