Friday, January 21, 2011

Little India Brickfield dan Buka Puasa di Rawang Residence

20.01.2011, Khamis - Dari Country Homes Syah ke KL Sentral, ingatkan nak jumpa Hussam tapi tak jadi because try to call dan sms tapi no reply.Jadi Syah habiskan masa di KL Sentral sahaja dimana Syah update FB menggunakan wifi Burger King. Syah cuma berdiri dan kadangkala duduk dilantai berhampiran Burger King. Syah tak boleh masuk ke restoran tu sebab Syah puasa jadi timbil idea tu kerana wifi kan boleh diaccess dalam jarak beberapa meter. Hehehehe ada-ada jer ideakan? Selepas solat diSurau Syah baring sekejap hingga jam 15:00hrs.

Dari surau Syah berjalan kaki ke Little India Brickfield, adalah mengambil masa approx 10 minit. Tiba-tiba datang idea nak ketempat yang dirasmikan oleh PM kita dan PM Negara India. Memang cantik deco kawasan nie dan bila berada disini terasa seperti kita berada di India pula. syah sempat minta pertolongan orang lalu lalang untuk ambil gambar Syah. Adalah hampir 45 minit Syah di Little India Brickfield dan Syah pun bergerak semula ke KL Sentral untuk Solat Asar. Selepas solat Syah ke Stesyen LRT Pasar Seni untuk balik semula ke Rawang tetapi menggunakan Bas Metro. Tambang biasanya RM1.50 tetapi setiap kali ada public holiday tambang jadi RM2.00, Sabtu dan Ahad Syah tak pasti sebab lama dah tak naik bas metro.

Sampai rumah macam biasa selepas Maghrib. Syah tak balik terus tetapi singgah ke pasar malam. Syah beli sayur-sayur, kuaci dan soya bean untuk masak buka puasa. Sampai Rawang Residence terus solat Maghrib. Selepas solat, Syah panaskan AEL sambil masak sup sayur dan makan dengan roti untuk berbuka puasa. Malam nie Syah rasa sakit kepala dan macam nak demam. Ubat kolestrol tersalah ambil tetapi Syah sempat buang, untung belum masuk perut lagi. Tertukar yang pagi punya.

No comments: