Thursday, March 28, 2013

Tuanku Abdul Halim dan Tuanku Hajah Haminah Menyaksikan Pameran LIMA

28 Mac 2013, Khamis :-

Pagi tadi Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Almu'tasimu Billahi Muhibuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah dan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah binti Haji Hamidun telah berkenan menyaksikan Pameran Antarabangsa Maritim dan Udara Langkawi (LIMA) di Pulau Langkawi, Kedah.  KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan KDYMM Raja Permaisuri Agong berangkat tiba ke  Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri jam10:45hrs dan disambut oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seridr Ahmad Zahid Hamidi.

Turut serta adalah Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin dan Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan Datuk Seri Dr Ismail Ahmad.  KDYMM Seri Paduka Baginda berdua berkenan melawat pameran yang diadakan serta menyaksikan persembahan udara oleh para peserta LIMA seperti The Smokey Bandits daripada Tentera Udara Diraja Malaysia, Tim Aerobatik 1 Malaysia Krisakti dan The  Russian Night dari Rusia. Turut serta berangkat menyaksikan persembahan udara ini adalah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang, Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri'ayatuddin Al-Mu'adzam Shah  dan Sultan Johor, Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar.

KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan KDYMM Raja Permaisuri Agong berangkat pulang meninggalkan pusat pameran pada jam 14:45hrs.

Sumber :- Bernama

1 comment:

Anonymous said...

Salah info..permaisuri mana ada berangkat ke lima ni..