Saturday, September 14, 2013

Tuan Yang Terutama Tun Datuk Patinggi Abang Muhammad Salahuddin Hadiri Istiadat Perbarisan dan Rapat Raksasa Sempena Sambutan Ulang Tahun Kelahiran Yang di-Pertua Negeri Sarawak ke-92



14 September 2013, Sabtu :-

Pagi tadi Yang di-Pertua Negeri Sarawak Tuan Yang Terutama Tun Datuk Patinggi Abang Muhammad Salahuddin bin Abang Barieng dan isteri, Yang Amat Berbahagia Toh Puan Datuk Patinggi Hajah Norkiah telah menghadiri Istiadat Perbarisan dan Rapat Raksasa sempena sambutan Ulang Tahun Kelahiran Tuan Yang Terutama Yang di-Pertua Negeri Sarawak ke-92. Turut serta dalam istiadat ini adalah Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan isteri, Puan Sri Ragad Kurdi.

Yang di-Pertua Negeri Sarawak Tuan Yang Terutama Tun Datuk Patinggi Abang Muhammad Salahuddin dan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud menaiki kenderaan khas untuk melakukan pemeriksaan Perbarisan Kehormat dalam istiadat ini.  Beliau dan isteri kemudiannya bersama Ketua Menteri Sarawak serta isteri memotong kek hari kelahiran Yang di-Pertua Negeri ke-92. Beberapa kontijen yang terdiri daripada kakitangan sektor awam dan swasta serta pusat pengajian tinggi turut serta mengambil bahagian dalam istiadat perbarisan.  



Sumber :- Bernama

No comments: