Wednesday, January 15, 2014

Titah Ucapan Tuanku Muhriz Pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Negeri Sembilan Darul Khusus

15 Januari 2014, Rabu :-

Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Negeri Sembilan Darul Khusus sempena sambutan Hari Keputeraan ke-66 Duli Yang Maha Mulia Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus, Tuanku Muhriz ibni Almarhum Tuanku Munawir telah diadakan semalam 14 Januari 2014 di Balairong Seri Istana Besar Seri Menanti, Seri Menanti, Negeri Sembilan.  Diantara titah ucapan baginda dalam istiadat ini adalah seperti berikut :-


Alhamdulillah Beta bershukur kehadrat Allah Subhanahu wa ta’ala  kerana dengan izinnya Beta dan Tunku Ampuan Besar dapat berangkat ke majlis pada pagi ini untuk menyempurnakan Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat sempena ulangtahun hari keputeraan beta yang ke-66 tahun.

Beta menzahirkan ucapan terima kasih kepada memanda beta diatas persembahan ucap tahniah dan ikrar taat setia kepada beta bagi pihak kerajaan, pegawai-pegawai perkhidmatan awam dan seluruh rakyat. Beta dan Tunku Ampuan Besar berasa sukacita dan menghargai doa, ingatan dan kasih sayang yang dilafazkan kepada Beta berdua.

Dikesempatan ini, Beta mengucapkan selamat menyambut tahun baru 2014. Beta berdoa agar tahun ini akan terus dilimpahi kesejahteraan dan kemakmuran serta kestabilan dari segi ekonomi dan sosial di Negeri Sembilan dan Malaysia amnya.  Beta bershukur keatas kedamaian dan keharmonian Negeri Sembilan yang dikecapi selama ini.


Sumber : Fanpage YAB Dato’ Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Husin

No comments: