Wednesday, January 15, 2014

Sultan Brunei Meredah Hujan Bersama Rakyat Berarak Sempena Sambutan Maulidur Rasul 1435H/2014


15 Januari 2014, Rabu :-

Sempena sambutan Hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W semalam bersamaan 12 Rabiulawal 1435H, Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam telah berkenaan mencemar duli bersama rakyat jelata menghadiri Majlis Perhimpunan dan Perarakan Sambutan Maulud Nabi Muhammad S.A.W. Seluruh Negara Brunei Bagi Tahun 1435H/2014M. Kelihatan Tuanku Sultan Haji Hassanal Bolkiah basah kuyup meredah hujan demi tanggungjawab baginda untuk bersama-sama dengan rakyat dan memuliakan sambutan Maulidur Rasul ini. Sayu hati Syah melihat gambar ini dan betapa merendah dirinya Tuanku Sultan Haji Hassanal Bolkiah yang sanggup meredah hujan tanpa mengutamakan kedudukan baginda sebagai Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam. Satu role model yang harus dicontohi oleh kita semua sebagai Ketua tidak kiralah Ketua Negara, Ketua Negeri, Ketua Jabatan, Ketua Perasatuan atau sebagai Ketua Keluarga.

Syah doakan agar Tuanku Sultan Haji Hassanal Bolkiah dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik dan sempurna agar dapat terus menerajui Negara Brunei Darussalam. Amin.

Dirgahayu Tuan Patik.

Sumber :- Arizuan Lee

2 comments:

Anonymous said...

hehehe

Anonymous said...

Salam, pengunaaan sembah "Kebawah Duli Tuan Patik" hanyalah untuk rakyat (subjek) kepada Sultan Brunei. Tidak wajar kepada perkataan yang sama digunakan oleh subjek negara lain, yang kesetiaannya adalah kepada SPB YDP Agong.