Wednesday, February 27, 2013

Tuanku Hajah Haminah Hadiri Majlis Pelancaran Tabung Kesejahteraan Kanak-Kanak Sedunia dan Konsert Permata Seni 2013

27 Februari 2013, Rabu :- 

Malam tadi Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah binti Haji Hamidun  telah berkenan berangkat ke Majlis Pelancaran Tabung Kesejahteraan Kanak-Kanak Sedunia dan menyaksikan Konsert Permata Seni 2013 yang bertemakan "Mensyukuri Nikmat Kedamaian". Konsert musikal yang disertai oleh lebih daripada 150 peserta dalam bidang seni tari, muzik dan koir ini diadakan di Panggung Sari, Istana Budaya Kuala Lumpur. Konsert ini bertujuan untuk mengutip dana bagi Tabung Kesejahteraan Kanak-Kanak Sedunia yang baru ditubuhkan untuk membantu kanak-kanak kurang bernasib baik di negara kita dan seluruh dunia. Penaung Permata Negara, Datin Seri Rosmah Mansor dalam ucapannya memaklumkan setakat ini   mereka telah berjaya mengumpul sumbang berjumlah RM 22 juta. Dalam majlis malam tadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menerima sumbangan dana untuk tabung berkenaan daripada beberapa buah syarikat.

Turut serta berkenan berangkat ke majlis malam tadi adalah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang, Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri'ayatuddin Al-Mu'adzam Shah ; Raja Perempuan Perlis, Duli Yang Maha Mulia Tuanku Tengku Fauziah Binti Almarhum Tengku Abdul Rashid ;  Pemangku Raja Perak, Duli Yang Teramat Mulia Raja Dr. Nazrin Shah ibni Sultan Azlan Muhibbuddin Shah dan Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tunku Bendahara Kedah Yang Teramat Mulia Dato' Seri Utama Tan Sri Tunku Annuar Al-Haj Ibni Almarhum Sultan Badlishah.

Turut memeriahkan majlis malam tadi adalah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri  Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Seri Norainee Abdul Rahman, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dan isteri Datin Seri Masnah Rais, menteri-menteri dan timbalan menteri kabinet serta duta-duta asing.

Sumber :- Bernama

2 comments:

Anonymous said...

Salam, boleh citer tak pasal Ungku Omar. Namanya ada kat poli, kat kolej kediaman U... tapi sapa Ungku Omar? Harap boleh bantu... Terima kasih

tengkusyah said...

Allahyarham adalah Professor Dato' Dr Ungku Omar bin Ungku Ahmad.... Insyalla