Saturday, May 22, 2010

Muss Outstation - 22.05.2010

Pagi nie hujan lebat tak henti-henti. Kawan Muss, Zamri dan family dia datang coz nak ambil salah seekor kucing Muss. Mula-mula dia nak anak kucing tapi Syah inform Muss anak kucing tak boleh ambil. Jadi Muss keluarkan Awok. Awok nie memang tak biasa dengan orang dan dia takut-takut. Sian Awok. Akhirnya Zamri kata tak nak coz Awok dah besar. Anak Zamri nak Nomi . hehehe ........... tak ada maknanya coz itu kucing kesayangan CD. Akhirnya mereka ambil keputusan nak ambil anak kucing yang ada di office Cd di 7E Ampang. Pagi nie CD sapukan ubat kutu pada anak-anak kucing. Ubat nie Miza yang belikan (ex-practicle student Syah). Cd kata banyak kutu tu keluar.
Mus pula nak outstation jam 10:00 pagi nanti. Muss dan Cd keluar beli sarapan dan Muss pesan suruh Syah gorengkan Karipap sardine dan kentang. Balik dari kedai Muss terus mandi coz nak bersiap. Masa goreng karipap, Muss dari bilik air minta buat telur mata untuk dia. Muss Ta paw nasi lemak dua dan kuih, katanya Cd diet. Masa nak makan dia tanya kenapa karipap kentang tu hitam sedikit. Syah inform dia masa goreng karipap tu minyak dia terkena mata Syah sedikit dan masa Syah bersihkan mata tulah karipap tu rentung sedikit sebab Muss tadi sebelum masuk bilik air dia besarkan api. Mata Syah ok cuma terkena minyak panas tu sedikit jer mericik kat bahagian tepi mata putih kat hidung tu. Untung tak kena banyak kat mata. Cepat-cepat cuci dan tak ada apa-apapun yang hendak dirisaukan. Syah ok jer.
Masa colleague Muss sampai ke KL Residence, hari masih lagi hujan. We all ramai-ramai hantar Muss ke kereta kawannya. Mus outstation ke Sungai Petani, Kedah dengan Hj Rosman. Minggu ini dia akan audit Kilang Getah Peloi Timur, Sungai Petani, Kedah. Jam 04:36pm tadi Muss call dia inform berada di bengkel kereta di Juru kerana tayar belakang kiri kereta Hj Roslan pecah masa di highway tadi. Untung tak ada apa-apa berlaku. Shukur Alhamdulilah. Semuga perjalanan Muss dan Hj Roslan selamat dan segala urusan mereka di dipermudahkan. Amin.

No comments: