Sunday, February 7, 2010

Kenduri Kawin - 07.02.2010

Today Azrin hantar Syah balik Rumah KL coz dia ada aktiviti bone scan di KL petang nie. Sampai lebih kurang jam 12:00tgh dan Syah invite Muss dan CD untuk attend wedding anak Abang Rasool di Pusat Komuniti Danau Kota. Dekat dengan rumah, jalan kakipun boleh tapi naik keretalah coz hari nie panas terik tapi sekarang jam 03:53pm hari dah gelap pula.
My Bro Muss & CD
Abang Rasool nie actually Ex TM staff dan satu tempat kerja dengan Ayahanda Syah dulu. Kebetulahn minggu lepas dia datang ke pejabat Syah untuk deliver wedding card pada kawan-kawan dia dan secara tak langsung di jemput Syah hadir sekali - Jemput mulut kata orang melayu.Inilah pasangan pengantin, Su dan Asrul. Makan nasi minyak lagi Syah hari ini. Actually semenjak berdiet nie Syah memang makan nasi on weekend sahaja. Macam-macam lauk ada, nasi minyak dan putih, laukpun ada lauk untuk nasi minyak dan masakan kampung. Ada buah, bubur pulut hitam, tapai pulut, mineral water dan sirap. Cuma lemang dan rendang daging jer Syah tak pernah jumpa dimajlis kahwin orang lain sebelum nie. Everything jalan lancar kecuali pemberian bunga telur macam tak teratur jer sampai ada yang minta sendiri pada penangah.
Yang ini makan malam tadi. Azrin makan nasi putih, daging rendang, telur goreng mata, air teh 2 cawan. Syah pula nasi beryani, ayam kicap, sayur, hati goreng, barli panas dan milo O kosong panas. Kacang tu saja Syah letak, actually kacang nasi lemak. Tak habis ayam tu coz macam tak sedap jer so syah order fries pula. Syah punya sahaja RM19.00, macam mahal pula tapi biasalah kedai maple'.
Sekarang jam 05:06pm dan hujan lebah mencurah-curah. Untung Syah dah angkat kain awal-awal tadi. Mus kata buatlah apa-apa, so ada idea nak buat cucur bawang ikan bilis macam biasa tetapi kali nie buat lain sedikit coz Syah tambah kentang cincang dalam adunannya. So minum petang today cucur bawang ikan bilis dan teh panas.
Untuk makan malam ini - telur dadar, masak lemak tulang ikan talang, sayur sawi dan nasi putih. Sebelah kanan sekali tu lebihan cucur petang tadi. Actually lauk ini CD masak tengahari tadi tapi tak jadi makan sebab Syah ajak mereka ke kenduri kahwin.

No comments: