Sunday, October 20, 2013

Majlis Akikah, Cukur Jambul dan Berendoi Raja Nurqasrina



20 Oktober 2013, Ahad :-

Tengahari semalam salah seorang kerabat diraja Perak, Raja Rashid Raja Zaharuddin dan isteri, Hidayah Nomli telah mengadakan Majlis Akikah, Cukur Jambul dan Berendoi puteri sulong mereka, Raja Nurqasrina di Ipoh, Perak. Raja Nurqasrina merupakan cucunda sulung kepada Raja Zaharuddin Raja Yop Rashid dan Raja Azura Raja Jaafar dari jurai keturunan Paduka Seri Sultan Abdullah Muhammad Shah ibni Almarhum Sultan Ja’afar Safiuddin Mu’adzam Shah, Sultan Perak ke-26 yang telah dibuang negeri oleh Penjajah ke Pulau Seychelles berikutan kes pembunuhan Residen British J.W.W. Birch. Turut serta dalam majlis ini adalah Yang Teramat Mulia Raja Kecil Besar Perak Darul Ridzuan, Raja Dato’ Seri Iskandar Dzulkarnain ibni Almarhum Sultan Idris A’fifullah Shah dan isteri Yang Teramat Mulia Tunku Dato’ Seri Soraya bt. Sultan Abdul Halim serta kerabat diraja Perak dan Selangor.

Syah mendoakan agar adik Raja Nurqasrina Raja Rashid sentiasa dilindungi Allah, Dipanjangkan Umur, Diberi Kesihatan Yang Baik, Dimurahkan Rezeki serta Menjadi Anak Yang Menjadi Kebangaan Kedua Ibubapanya.  Amin.......



Kelihatan Yang Teramat Mulia Tunku Dato’ Seri Soraya bt. Sultan Abdul Halim, Puteri kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di- Pertuan Agong Almu'tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah bersama Raja Nurqasrina.

Sumber :- T Soraya

2 comments:

Anonymous said...

Tunku Soraya ni kekanda ipar DYMM Raja Zarith Sofiah kan?

tengkusyah said...

Yer Betul