Wednesday, October 23, 2013

Bekas Menantu Sultan Abu Bakar Pahang Meninggal Dunia


Gambar terbaru Allahyarhamah pada Februari 2013 semasa menghadiri majlis sambutan hari lahir Dato' Raja Rezza Shah atau Shah Reza.


23 Oktober 2013, Selasa :-

Pelakon dan penyanyi era 80-an, Noreen Noor atau nama sebenarnya Noraine Mohd. Nor telah meninggal dunia pagi semalam 22 Oktober 2013 jam 05:50hrs di Hospital Pakar Ampang Puteri dalam usia 54 tahun akibat komplikasi buah pinggang dan jantung disebabkan penyakit darah tinggi. Allahyarhamah merupakan bekas Menantu kepada Sultan Pahang, Almarhum Sultan Abu Bakar Ri’ayatuddin Al-Muadzam Shah ibni Almarhum Sultan Abdullah. Allahyarhamah berkahwin dengan Tengku Dato' Seri Kamarul Zaman ibni Almarhum Sultan Abu Bakar tetapi perkahwinan itu berakhir dengan penceraian pada 11 Ogos 1984.  Allahyarhamah juga pernah berkahwin dengan Datuk Khalid Mohamed Jiwa atau lebih dikenali dengan nama Datuk K dan perkahwinan ini juga tidak kekal. Jenazah Allahyarhamah telah selamat disempurnakan semalam selepas Solat Zohor di Kampung Pulai, Serkam, Melaka. Allahyarhamah meninggalkan dua orang cahayamata, Danial Baharuddin (21 tahun) dan Diana (11 tahun).

Al-Fatihah :-
Semuga Rohnya Allahyarhamah Noraine Mohd. Nor @ Noreen Nor ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman dan beramal solleh.  Amin.

Sumber :- Kosmo / The Royal Ark

No comments: