Sunday, December 13, 2009

Rumah Fatin

Pada 09.12.2009 Syah dan kawan-kawan bertolak jam 09:00am dan sampai hampir magrib ke Kuala Terengganu (KT). Sampai sahaja ke KT kami hantar Fatin balik ke rumahnya di area Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu, Terengganu.

Kami ingat hanya nak hantar sahaja dan datang kerumahnya esok kerana Fatin invite untuk breakfast. Walau bagaimanapun parents Fatin jemput naik minum sekejap.
Dari rumah Fatin kami bertolak semula ke TM Training Center di Medan Jaya, Marang berhampiran Rusilla, kubu kuat Haji Hadi. Kami menginap di Banglow TMTC, Villa Bougainvillea.
Keesokan harinya (10.12.2009) Dari Medan Jaya kami bertolak semula ke Rumah Fatin untuk breakfast. Fatin, adik perempuannya dan parents dia ada dirumah waktu itu.

Wow........... macam-macam ada. Keropok Lekor, Nasi Dagang, Laksam dan Pulut Lepa (Panggang). Kenyang dan memang best. Boleh beri Lima Bintang.

Beginilah sambutan hangat yang diberikan kepada kami. Fatin sedang sibuk melayan tetamu.
Inilah kedua ibu bapa Fatin. En Mohd Azemi nie nampak sahaja serius tapi peramah orangnya bila kita dah kenal dia. Seorang businessman yang berjaya.
Disebabkan Syah tahu serba sedikit mengenai raja-raja, Ayah Fatinpun berkongsi maklumat dengan kami semua mengenai keturunannya yang ada kaitan dengan DYMM Sultan Mizan Terengganu.
Datuk Fatin
Nenek Fatin
Syah dihadapan rumah Fatin. Rumah ini dibeli oleh ayah Fatin daripada Makciknya. Rumah banglow setingkat di kawasan pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu. Disini juga terletaknya Istana Al-Muktafibillah Shah, Kediaman bonda Sultan Mizan, YTM Tengku Besar Terengganu, Sharifah Nong Asegaff.
Haaaaaaaaa... Inilah Istana yang Syah katakan itu.

Pada 12.12.2009 kami kerumah Fatin sekali lagi kerana dia hendak tumpangkan barang untuk dibawa ke KL kerana dia balik KL menaiki Flight dan susah nak bawa barang berkenaan. Kami ingat hanya hendak singgah ambil barang tapi di sediakan minum petang pula.

Kami dihidangkan dengan minuman pink guava dan puding laici. Kami tak sangka dilayan macam tu sebenarnya, naik segan kami semua. By the way Saya, Nash, Hasmah, Eizza, Ruzaudin dan Zulqarnain mengucapkan terima kasih atas layanan yang Fatin dan keluarga berikan kepada kami semasa di Kuala Terengganu.

No comments: