Thursday, October 29, 2009

26.10.2009 - DYTM DPMM Menghadiri Istiadat Pertabalan Tuanku Muhriz

DYTM Duli Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah, Putera Mahkota Negara Brunei Darussalam Telah Mewakili Ayahandanya Ke Istiadat Pertabalan KDYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Ibni Al Marhum Tuanku Munawir Yang Berlangsung Di Balairong Seri Istana Besar Seri Menanti Pada 26.10.2009.
DYTM DPPM di Temani Oleh Isterinya YTM Pengiran Anak Isteri Pengiran Anak Sarah.
Berangkat sama mengiringi DYTM DPMM dan YTM PAIPA Sarah ke Istiadat Pertabalan DYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan ialah YAM Pengiran Muda Abdul Qawi. Barisan Tengah Tiga Dari Kiri.

Memasuki Istana Besar Seri Menanti.

Berbual Bersama YAM Tunku Laxamana Tunku Dato' Seri Utama Naquiyuddin, YAM Tunku Muda Serting Tunku Tan Sri Imran dan YAM Tunku Besar Seri Menanti Tunku Ali Redhauddin.

Bersama DYMM Tuanku, DYMM Tunku Ampuan Besar, Wakil Raja-Raja Melayu dan Tuan Yang Terutama.


DYTM DPMM Berbual Mesra Bersama DYMM Tuanku Muhriz.
DYTM PAIPA Sarah Bersama DYMM Tunku Ampuan Besar Tengku Aishah Rohani.
DYTM DPMM dan YTM PAIPA Sarah Menuju Ke BalaiRong Seri Istana Besar Seri Menanti.
Keberangkata Masuk KDYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus dan DYMM Tunku Ampuan Besar Ke Balairong Seri Diiringi Oleh YAM Putera Yang Empat, YM Anak Raja Bergelar Serta Didahului Oleh Orang Empat Istana Untuk Istiadat Pertabalan DYMM Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan.

DYTM DPMM dan YTM PAIPA Sarah Bersama YAM Tunku Zain Al-'Abidin Ibni Tuanku Muhriz, YM Tunku Puan Muda Nurul Hayati Tunku Dato' Bahador (Isteri YAM Tunku Laxamana) dan YAM Tunku Dara Tunku Tan Sri Dato' Seri Naquiah bt Al-Marhum Tuanku Jaafar.
Dengan Khusuk Memerhatikan Istiadat Pertabalan DiLaksanakan

Mengaminkan Doa Selepas Istiadat Pertabalan DiSempurnakan

DYTM DPMM dan YTM PAIPA Sarah Menuju Ke Banquet Hall Istana Besar Seri Menanti Untuk Jamuan Tengahari.

Di Dalam Banquet Hall. DYTM DPMM Sedang Memperkatakan Sesuatu Kepada KDYTM Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Ibni Sultan Ahmad Shah.

YAM Pengiran Muda Abdul Qawi Bersama Tetamu Di Meja Santapan.

Keberangkata Pulang DYTM DPMM dan YTM PAIPA Sarah.

No comments: