Saturday, April 26, 2014

Pengiran Muda Mahkota Brunei Menyaksikan Perlawanan Bolasepak Liga Singapura

Kelihatan Pengiran Anak Isteri Pengiran Anak Sarah bersama putera dan puteri baginda menyaksikan perlawanan Bola Sepak Liga Singapura malam tadi. Pengiran Muda 'Abdul Muntaqim merupakan peminat bolasepak dan baru-baru ini telah menunjukkan skil bermain bolasepaknya sewaktu menyertai Perlawanan Bolesepak Jerudong International School Funday pada 20 April lepas.

26 April 2014, Sabtu :-

Malam tadi Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah ibni Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah dan Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Isteri Pengiran Anak Sarah binti Pengiran Haji Salleh Ab. Rahaman telah berkenan berangkat menyaksikan perlawanan bolasepak Pusingan Pertama Liga Singapura yang diadakan di Stadium Negara Hassanal Bolkiah, Berakas. Malam tadi menyaksikan perlawanan diantara Brunei DPMM FC melawan Balesiter Khalsa FC dimana kemenangan memihak kepada Brunei DPMM FC dengan jaringan 4-1 hasil sumbangan Rodrigo Antonio Tosi (3 gol) dan Roy O Donovan (1 gol). 

Pada 30 April nanti Brunei DPMM FC akan meneruskan cabarannya menentang pasukan Woodlands Wellington FC di Singapura. Dengan kemenagan malam tadi telah menaikkan kedudukan Brunei DPMM FC dalam Liga Singapura ditangga teratas dengan 22 mata diikuti oleh pasukan Warriors FC dengan 20 mata dan Tampines Rovers FC 19 mata.


Turut serta menyaksikan perlawanan bolasepak ini adalah Presiden Persatuan Bolasepak Kebangsaan Negara Brunei Darussalam (NFABD) Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Bendahara Seri Maharaja Permaisuara Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda 'Abdul Malik ibni Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Yang Teramat Mulia Pengiran Muda 'Abdul Muntaqim ibni Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah, Yang Teramat Mulia Pengiran Anak Muneerah Madhul Bolkiah binti Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah dan kerabat diraja yang lain.

Sumber :- Pelita Brunei

1 comment:

Anonymous said...

atu mua Puteri sarah sikit sama aesya