Sunday, March 7, 2010

Aktiviti Petang Ahad - 07.03.2010

Tengahari tadi ke rumah Azrin coz dia ajak sama untuk berbincang dengan contractor untuk renovate bahagian belakang dan depan rumahnya. Pada awalnya contractor charge RM23,700.00 tapi bila minta kurang dihanya boleh beri RM23K sahaja. Contractor tu jiran kami juga stay belakan rumah Azrin. Walau bagaimanapun untuk bahagian belakang rumah tu Azrin terpaksa mendapatkan kelulusan MPS. Esok Azrin nak ke Pahang outstation dan my bro Muss ke Pahang juga outstation tapi pergi petang tadi.
Lepas tu Syah balik dan solat kemudiannya menonton NONA sampai tertidur. Jam empat lebih baru bangun. Jam 05:30pm Azrin call kata nak ke Selayang tengok orang main layang-layang kemudian ke pasar malam country homes. Syah minta tunggu dulu sebab nak mandi. Kemudian Azrin call samada beg duitnya ada tertinggal kat rumah Syah tapi Syah kata tak ada. Akhirnya dia jumpa wallet tu kat rumah dia.

On the way ke Selayang hari hujan dan Azrin kata tak jadi ke Selayang dan Syah cadangkan ke TESCO Rawang jalan-jalan. Mereka ke TESCO dan Syah jalan-jalan kat bawah. Rasa lapar dan dah seminggu tak makan nasi so Syah makan kat medan selera TESCO. Nasi, Sayur dan kari daging RM4.60 dan minum air tebu RM1.60. Lepas tu singgah kat Pak Hailam Kopitiam beli Wholemil Pau - read bean dan kaya RM1.00 each.

Dah nak hampir 08:00pm dan kami bertolak ke pasar malam country homes untuk beli makan malam. Syah beli ayam goreng uncle bob. Makan sedikit jer dan lebih tu bagi kat Azrin. Syah beli nasi kerabu. Sampai rumah singgah kat kedai di taman garing permai untuk beli mineral water. Sampai dirumah dengar suara mak kitten dan Syah bagi dia makan. Dalam microwave ada meggi kembang ingat nak makan petang tadi tapi tak jadi. Sambil buat blog nie Syah menonton Raja Lawak Final. Jam 10:10pm tadi Muss call inform dia dah ada di Kuantan sampai jam 07:30pm katanya. Dia tanya siapa juara Raja Lawak, Syah inform belum tahu lagi coz pertanding sedang berjalan dan semuanya bagus-bagus belaka.

No comments: