Monday, October 31, 2011

Buat MRI Petang Tadi

31.10.2011, Isnin - Appointment untuk buat MRI sepatutnya jam 15:30hrs tetapi jam 16:00hrs baru dipanggil dan Syah tanya mengapa lambat dan nurse kata pesakit ramai dan mereka dahulukan pesakit luar. Betullah tue, kita yang duduk kat wad nie tak perlu nak kejar masa macam mereka lambat sedikitpun tak mengapa kerana ianya dibuat pada hari yang sama.


Lama gak buat "Benda Allah" nie............ hehehe tak timing pun tetapi adalah 20 minit keatas kot. Masuk dalam satu selindar besar dan ada masanya kedengaran bunyi yang mengerunkan ............ pejam jer lah mata dan dalam hati kata bila agaknya nak sudah nie. Nurse pula inform jangan bergerak walaupun sedikit dan kenalah kakukan diri dan masa tulah muka nie rasa gatal macam ada benda merayap ........... Funny kan?


Itulah pengalaman pertama kali buat MRI, dulu masa Ayahanda Syah kemalangan diapun buat MRI kat PUSRAWI Jalan Tun Razak. Masa nak buat MRI kena tanggal semua barangan metal yang ada seperti jam, cincin dan macam-macam dia tanya samada kita pernah operation, operation mata, ada tampal gigi yang gunakan besilah dan macam-macam lagi. Ikut jer lah dah itu prosidur mereka. 10 minit sebelum giliran Syah, Syah naik ke wad semula untuk ambil laptop dan simpan dalam locker kat tempat MRI tu, bukan apa takut hilang.


Balik dari MRI Syah ke kantin beli Pau Rendang dan Nasi Goreng USA. Sedap gak kantin tu masak. dari kantin terus naik ke wad semula. Masa nak solat Asar Syah tanggalkan underwear dan masa tengah lipat tu ada seorang misi nie bukak tabir katil Syah dan nampak Syah tengah lipat seluar dalam dan terus dia kata sorry-sorry...... hehehhe. Petang nie tekanan darah Syah 158/94, Aittttttt naikplak sedikit.


Masa buat fisio tadi my brother Muss call inform tak dapat datang kerana hujan lebat dan Syah kata tak mengapa coz bukan sakit teruk sangatpun. Kak Long Janetpun tanya khabar melalui Facebook dan Kak Lang Ella pula banyak kali call tanya perkembangan Syah. Ayahanda call pagi tadi dan Syah kata di office tetapi ada pula nurse bertanya sesuat kat Syah dan terpaksalah inform Ayahanda Syah masuk hospital. Bukan apa tak mau dia risau, tu yang tak nak bagi tau tue. Sekarang jam 18:52hrs dan sebentar tadi nurse hantar makanan. Macam biasalah nasi putih, sayur kobis, sup dan kari ayam. Syah tak makan pun sebab dah beli nasi goreng USA tadi.


By the way masa Syah buat MRI tadi, nurse inform doktor ada datang dan doktor inform akan jumpa Syah esok pagi. Lagipun kalau dia jumpa Syah sekarang pun result MRI tu tak keluar lagi. Apa-apapun nantilah esok untuk mengetahui perkembangan lanjut berhubung lutut Syah nie. Ok Lah yer, Sehingga berjumpa lagi dilain Entry ........................

No comments: