Friday, October 7, 2011

Aktiviti Pagi Nie

07.10.2011, Jumaat - Pagi nie Syah hendak bergesas ke pejabat kerana Dr. Zainal perlukan F&B untuk meeting dia pagi nie dan perkara ini dimaklumkan oleh sekretarinya jam 06:00hrs melalui sms. Makanan tu kena ada sebelum jam 09:00hrs dan kena beli di San Francisco Coffee. Masa tunggu bas di Rawang Residence bas lambat plak dan Syah buat decision untuk jalan kaki ke jalan besar. Tak sampai 5 minit jalan, bas pun sampai dan patutlah lambat, driver lain pulak. Hari nie bas tak ikut jalan biasa dan orang lain yang guide dan orang tupun sendiri tak tahu jalan sangat. Syah diamkan jer lantaklah ........ Sampai KTM ingat hendak naik ETS tetapi tapi train jam 07:00hrs ada dan Syah terus masuk. Lama tunggu tak jalan dan tiba-tiba ada annauncement ETS jalan dahulu dan terus Syah keluar dan beli tiket ETS sebab nak kejar masa. Tak apalah tambang lebih sedikit tetapi kerja harus diutamakan. Siap bergambar dan kencing lagi dalam toilet ETS itew............. Cantik dan bersih, maklumlah benda baru kan? heheheheh...........
Di KL Sentral ada offer biskut IKO beli tiga percuma satu dan beg kertasnya cantik lalu Syah beli tak tahulah beli kerana beg atau biskutnya. Biskut nie less sugar kalau beli sekotakpun hampir RM6.00 kot tak silap Syah. Cantikkan beg kertas nyer....... Masa nak naik LRT kad touch & go tak boleh baca dan baru Syah ingat sebab Syah dah Swap tadi tetapi lupa nak touch out masa beli tiket ETS. Kaunter T&G di KL Sentral pula off line katanya dan terpaksalah balik nanti kena clearkan kad tu semula. Kena buat kat kaunter touch & go juga sebab kat LRT kata mereka tak boleh clearkan. Sampai office jam 08:30hrs terus ke San Francisco Coffee dan buat order. Syah terpaksa guna duit Syah dulu dan claim kemudian kerana Dik Nor kan cuti bersalin dan dia tak masukkan lagi duit petty cash tue. Tak apalah sekali-sekala dahulukan duit sendiri untuk kegunaan office. Semuanya RM 106.00.


Solat Jumaat tadi Syah Solat di Surau Menara TM sahaja. Lepas solat ingatkan hendak makan tetapi pusing-pusing di -1, Menara Tm kerana ada jualan dan kebetulan banyak pula peniaga yang letak sample makanan untuk dirasa. So apa lagi bukan merasa tetapi macam makan plak kat situ. Hehehehehe kenyang gak tak payah beli makanan. Ada ketupat/Lemang/Rendang dan Biskut. Hentam jer lah labu. Petang nie hari mendung seperti menangisi kepemergian Almarhumah YMM Raja Perempuan Muzwin Perak. Al-Fatihah ............ Semuga Roh Almarhumah YMM Raja Perempuan Muzwin Perak ditempatkan bersama-sama Orang-Orang Yang Beriman dan Beramal Solleh. AMIN.

No comments: